מנהל ה-BBC התפטר בעקבות שידור תחקיר מוטעה

‎‎מהדורת החדשות המרכזית ב-BBC שידרה האשמה כוזבת לפיה פוליטיקאי בכיר לשעבר הוא פדופיל‏ ■ המנהל ג'ורג' אנטוויסטל: "אני אחראי עליון על כל התכנים"

‎‎מנהל ה-‏BBC‏, שירות השידור הממלכתי הבריטי, התפטר לאחר חודשיים בלבד בתפקיד, בעקבות שידור תחקיר מוטעה שיו"ר השירות הוקיע כ"עיתונות זבל".

ה-‏BBC‏, שעדיין מלקק את פצעיו מההאשמות שמגיש תוכניות כוכב שלו בעבר היה פדופיל, הזמין לעצמו צרה נוספת כאשר מהדורת החדשות המרכזית שלו, ‏Newsnight‏, שידרה האשמה כוזבת לפיה פוליטיקאי בכיר לשעבר הוא פדופיל.

ה-‏BBC‏ פרסם שלשום (ו') התנצלות מלאה על השידור, אך בשבת בבוקר נאלץ המנהל ג'ורג' אנטוויסטל להודות בתשובה לשאלות של עיתונאים בשירות שהוא לא ידע מראש על הדיווח של מהדורת החדשות. רק לפני כמה שבועות הואשם אנטוויסטל שלא פיקח מספיק על אותה מהדורת חדשות בפרשת המנחה הפדופיל שלה.

‏מאוחר יותר אתמול הודיע אנטוויסטל על התפטרותו, ואמר כי "הסטנדרטים העיתונאיים הבלתי מתקבלים על הדעת" של התחקיר במהדורת ‏Newsnight‏ ערערו את אמון הציבור בשירות השידור שנוסד לפני 90 שנה.

‏‏"כמנכ"ל ה-BBC אני אחראי עליון על כל התכנים כעורך ראשי, ולכן החלטתי שהמעשה המכובד מבחינתי יהיה לפרוש", אמר.

אנטוויסטל ירש את התפקיד בספטמבר ממארק תומפסון, שאמור להתמנות למנכ"ל החדש של חברת ניו-יורק טיימס, וכמעט מיד ניצב בפני אחד המשברים הגדולים בתולדות ה-BBC, ששידוריו ממומנים על-ידי אגרת טלוויזיה שנתית.

‏המשבר נבע מהגילוי בחברת השידור המתחרה ‏ITV‏ בחודש שעבר כי ג'ימי סאוויל המנוח, אחת הדמויות הבולטות ביותר בטלוויזיה הבריטית משנות ה-60 עד שנות ה-80, ניצל מינית ילדות ונערות, חלק מהן במשרדי ה-ננב.

‏בעקבות הגילוי צצו חשדות שרשת של פדופילים פעלה במערכת ה-BBC באותן שנים, תוך טיוח של הרשות, והמשטרה פתחה בחקירה נרחבת.

אנטוויסטל ספג ביקורת חריפה על האיטיות שבה הגיב ה-BBC לפרשת סאוויל, ואחר-כך כאשר התברר כי ה-BBC גנז תוכנית חשיפה של מעללי סאוויל אחרי מותו, ושידר במקומה תוכנית אזכרה אוהדת למנחה הפדופיל.

‏הופעתו בפני ועדה בפרלמנט הבריטי עוררה לעג, ואחד מחברי הוועדה אמר שהוא הפגין "היעדר מצער של כל ידיעה" לגבי מה שמתנהל בארגון שהוא עומד בראשו. ‏‎‎‏