צה"ל שוב ירה טיל על סוריה לאחר שנפל פצמ"ר ברמת הגולן

גם אחרי ירי הטיל של צה"ל אתמול לכיוון סוללה סורית, לראשונה מאז 1973, שוב זלגה היום הלחימה בסוריה לצפון רמת הגולן ■ פיצוץ נשמע סמוך לתל חזקה ובשלב זה לא ברור עדיין אם מדובר בפצמ"ר או רקטה ■ אין נפגעים

המסר שהעביר אתמול צה"ל לסורים לא נקלט: בשעות הצהריים שוב בוצע ירי פצצת מרגמה משטח סוריה לישראל בשטח פתוח מצפון לתל חזקה. צה"ל השיב אש זמן קצר מכן וירה טיל "תמוז", נוסף לעבר מקורות הירי.

אתמול לראשונה מאז מלחמת יום כיפור ביצע צה"ל ירי לשטח סוריה - בתגובה לנפילת פצצת מרגמה בצפון הגולן. כוח צה"ל שיגר טיל מונחה מסוג "תמוז" לעבר סוללה של צבא סוריה שביצעה את ירי הפצמ"ר.

התמוז הוא טיל מונחה, שבשל יכולות הדיוק הגבוהות שלו מאפשר "פגיעה כירוגית" בעומק שטח האויב. עד לחשיפתו הרשמית, אשתקד, סווג מערך ה"תמוז" בצה"ל כ"סודי ביותר". טילי הנ"ט שנמנים עמו נחשבים למתקדמים ביותר בעולם ונמצאים בשירות ישראל עוד משנות ה-80 של המאה הקודמת.

מה שהביא להחלטה לירות אתמול אל סוללת מרגמות בשטח סוריה היה נחיתה של פצצת מרגמה, קודם לכן, סמוך למוצב צה"ל בצפון רמת הגולן - אחרי שבתקופה האחרונה נרשמה הסלמה בזליגת העימותים בין כוחותיו של צבא אסד לבין המורדים אל שטח ישראל. במקביל, העבירה ישראל מחאה רשמית לאו"ם שלפיה לא תמשיך להבליג על ירי מסוריה לשטחה.

מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים באירוע וכי "ירי נוסף יגרור תגובה נמרצת".