אלביט מערכות מציגה: חיישן לבלימת מתקפות סייבר

החיישן, שמכונה FIDES, הוצג במהלך כנס אבטחת המולדת, בכוחו לעקוב אחר ההתנהלות השוטפת של המערכת המשמשת לתפעול השוטף של יחידות יצור קריטיות, ולזהות במהירות שינויים קיצוניים שחלים בה

חברת C4, שבבעלות אלביט מערכות, הציגה היום (ב') במהלך כנס אבטחת המולדת חיישן חדיש שמגן על מתקנים רגישים מפני מתקפות סייבר. החיישן, שמכונה FIDES, משווק כחלק ממערכת מעקב ובקרה שאלביט מציעה ללקוחות ברחבי העולם מזה כשנתיים. בכוחו של החיישן לעקוב אחר ההתנהלות השוטפת של המערכת המשמשת לתפעול השוטף של יחידות יצור קריטיות, ולזהות במהירות שינויים קיצוניים שחלים בה, בעקבות מתקפת סייבר. עם זיהוי של חריגה מהמדדים התקינים שלה, הסנסור משבית את המערכת כדי למזער נזקים או מספק התרעה באמצעות אי-מייל או מסרון לגורמים הרלוונטיים בארגון.

בפיתוח המערכת ובהגדרת היישומים הנדרשים ממנה השתתפה גם הרשות הממשלתית לאבטחת מידע. "עשינו למערכת שורה ארוכה של מבחני חוסן ופרצנו למערכות מידע וליחידות תפעול קריטיות של מספר גופים כדי לבחון את אופן התגובה שלה. התוצאות משביעות רצון", סיפר ל"גלובס" אחד מנציגי C4.

לדברי אנשי החברה, המערכת החדישה כבר הותקנה בכמה מתקני תשתית חיוניים בישראל, כמו גם במספר מדינות באירופה. בקרוב, היא תשולב במספר מתקנים רגישים במדינה בדרום אמריקה, במסגרת פיילוט שנעשה טרם הצטיידות נרחבת באמצעים אלה.