פוליטיקה או עסקים? יעקב פרי עדיין נשיא כנס מכון היצוא

ראש השב"כ לשעבר, המתמודד על מקום בכנסת, ממשיך ליהנות מתפקיד משפיע בכנס אבטחת המולדת ■ פרי: "מקפיד לא לערב עניינים פוליטיים בוועידה"

למרות שהודיע פומבית על התמודדות לכנסת ברשימת "יש עתיד", ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, ממשיך לשמש כנשיא הכנס הבינלאומי לאבטחת המולדת, שמקיים מכון היצוא הישראלי ושנפתח אמש במרכז הירידים בתל אביב.

כהונתו של פרי כנשיא כנס מקצועי בעיצומה של מערכת בחירות העלתדה תהיות רבות, שכן התפקיד מזכה אותו בחשיפה תקשורתית ובמעמד שפוליטיקאים רבים יכולים רק להתקנא בהם.

מכון היצוא הוא גוף ציבורי, שבשנה האחרונה תוקצב בכ-60 מיליון שקל של כספי ציבור, שהועברו לו ממשרד התמ"ת.

בשיחה עם "גלובס" הגיב היום (ב') פרי לטענות, ואמר: "אני לא חושב שיש טעם לפגם בדברים ובאופן ההתנהלות שלי במקרה זה. התמניתי לתפקיד נשיא הכנס הרבה טרם החלטתי להיכנס לחיים הפוליטיים. אני ממלא כעת את תפקידי, ובסיום הוועידה אסיים את כל תפקידיי בה. אני מקפיד הקפדה יתרה לא לערב עניינים פוליטיים בתכנים של הוועידה". יש לציין, כי פרי כיהן גם כנשיא הכנס הראשון שיזם מכון הייצוא לפני כשנתיים.

המינוי בוצע לפני שנה וחצי

עד לבחירות ב-22 בינואר, פרי ימשיך לכהן כיו"ר החברה הביטחונית מגל. גורמים המעורבים בהפקת הכנס הבהירו היום בשיחות עם "גלובס", כי פרי נושא בתפקיד בלי שכר, והדגישו כי מכון הייצוא מינה אותו לנשיאות הכנס ולתפקיד יו"ר ועדת הנשיאות לפני זמן רב. ועדת הנשיאות קובעת, בין השאר, את סדר היום של האירוע, מזמינה נושאי משרה בכירים מחו"ל וקובעת את תכני הכנס. לטענת הגורמים, הידע הייחודי של פרי, בין השאר בשל היותו ראש השב"כ לשעבר, רלוונטי לתפקיד זה.

ממכון היצוא נמסר בתגובה, כי "פרי שימש כנשיא הכנס הראשון לאבטחת המולדת לפני כשנתיים, ולפני כשנה וחצי מונה לעמוד בפעם השנייה בראש הכנס. לאורך כל תקופה זו הוא תרם רבות לקידום הכנס. עם החלטתו להצטרף לפוליטיקה לפני מספר שבועות, נידון הנושא במכון הייצוא, והוחלט כי לאור הסמיכות הרבה לאירוע - הוא ימשיך בתפקודו תוך הקפדה על הפרדה מוחלטת בין נושא הכנס לבין נושאים פוליטיים".

הכנס לאבטחת המולדת נפתח אמש, ויימשך עד מחר. לפי מכון הייצוא, עד לשעות הצהריים הגיעו למרכז הירידים כ-2,000 מבקרים, כ-650 מהם אורחים מ-25 מדינות ורובם מייצגים יחידות משטרה, משרדים לביטחון פנים וארגוני ביטחון בעולם. בכנס מציגות כ-80 חברות ביטחוניות ישראליות פיתוחים ומוצרים שבכוחם לסייע לאבטחה ולהגנה על מתקנים רגישים, נמלי תעופה, תשתיות רגישות ומקומות הומי קהל. מטרת הכנס היא לחשוף חברות ישראליות לצרכים של מדינות רבות, על רקע העלייה החדה בהיקף ההוצאה על אמצעים בתחום אבטחת המולדת ולמען שיפור תחושת הביטחון האישי של הציבור.

בכנס ניכר עניין רב מצד ברזיל, שעתידה לארח בשנים הבאות את משחקי המונדיאל והאולימפיאדה.