"על הממשלה לפעול לבניית דיור להשכרה; זה פתרון דיור"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס: "תמיד נח להשוות את ישראל למדינות ה-OECD בדברים חיוביים אבל אם משווים אותנו למדינות הללו בכל הקשור לבנייה להשכרה אנחנו נמצאים הרחק מאחור"

"כל הפעולות בהן נקטה הממשלה להורדת מחירי הדיור, נחלו כשלון חרוץ ורק הוסיפו שמן למדורה. גם החלטות בנק ישראל לאחרונה להגביל את גובה המשכנתא פגעו דווקא בזוגות הצעירים ובאוכלוסיות החלשות שממילא אינם מסוגלים להגיע לדירה סבירה באזור הביקוש", כך אמר היום יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס בכנס השנתי של הלשכה באילת.

דנוס הוסיף ואמר שעל הממשלה לפעול לבניית דיור להשכרה וזאת כדי לאפשר פיתרון דיור סביר וזמין. "צריכה להיות התחייבות ממשלתית לנושא הבנייה להשכרה. המכרזים שיצאו עד כה, במיוחד אלו המיועדים לשוק המוסדי, לא יוכלו לספק את הסחורה המבוקשת. המדינה צריכה לאתר קרקע למטרה זו ולבנות בעצמה פרויקט המיועד לשכירות. לאחר שהפרויקט ייבנה ויפעל כנכס מניב אז יהיה אפשר לשווק אותו לגופים המוסדיים שיוכלו לשקול האם להיכנס על פי תוצאות ולא על פי דיבורים. תמיד נח להשוות את ישראל למדינות ה-OECD בדברים חיוביים אבל אם משווים אותנו למדינות הללו בכל הקשור לבנייה להשכרה אנחנו נמצאים הרחק מאחור. על המדינה לקחת את הנושא על עצמה ואפשר כבר היום לצאת לדרך עם עשרת אלפים דירות בשולי הערים הגדולות. זה יוכל לאפשר פיתרון דיור סביר בטווח הקרוב".

דנוס התייחס גם להחלטות שמקבלות עיריות לגבי יישום פרויקטים של התחדשות עירונית, החלטות המקשות על יציאת פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38 לדרך: "עיכוב פרויקטים יוביל לעלייה במחירי השכירות ויהפוך אותם לבלתי אפשריים לשוכרים. זוהי פצצת זמן חברתית ועל ממשלת ישראל בשיתוף עם עיריית תל אביב ועיריות סמוכות אחרות לקדם מיידית מתחמים שהינם זמינים לבנייה ייעודית להשכרה. זו התרופה היחידה על מנת להרגיע את השוק".