כך מרפד הכדורגלן העשיר בעולם את חשבון הבנק

‏חוץ משכר הבסיס הגבוה בעולם לכדורגלן, ‎‎סמואל אטו מקבל 20 אלף דולר עבור כל שער שהוא כובש באנז'י מחצ'לקה הרוסית; ומה הבונוס שלו על בישולים?

‎כשסמואל אטו חתם בקיץ 2011 באנז'י מחצ'לקה הרוסית, הפך אותו בעלי המועדון, האוליגרך סוליימאן קארימוב, לכדורגלן המרוויח ביותר בעולם - עם משכורת בסיס של 20 מיליון אירו בעונה (נטו) שהבטיח לשלם לו. אבל כעת מתברר שהאקזיט של החלוץ הוא אפילו גדול יותר.

‏המגזין הצרפתי "ל'אקיפ" מפרסם כי בחוזה של אטו, 31, ישנם מענקים מיוחדים עבור כיבוש או בישול שערים. בגין כל משחק רשמי של אנז'י שבו כובש אטו שער, הוא מקבל בונוס בסך 20 אלף דולר נטו (כ-15.7 אלף אירו). כל בישול של אטו מוסיף לחשבון הבנק שלו 10,000 דולר (כ-7,900 אירו). באופן מעשי, מיום שהחל לשחק ברוסיה, כבש אטו 26 שערים עבור אנז'י, שהכניסו לו בונוסים בסך של כ-408.2 אלף אירו; שמונת הבישולים שלו שווים 63.2 אלף אירו.

על-פי רשימה שהכין בספטמבר האחרון העיתון הספרדי "מארקה", אטו הוא הכדורגלן בעל השכר הגבוה בעולם, כשהרחק מאחוריו מדורג זלאטן איברהימוביץ' - שמקבל בפריז סן-ז'רמן הצרפתית כ-14.5 מיליון אירו נטו לעונה. וויין רוני ממנצ'סטר יונייטד האנגלית במקום השלישי, עם 13.8 מיליון אירו.

‏מאז רכש קארימוב את מחצ'לקה ב-2010, הקבוצה שפכה, לפי אתר ‏transfermarkt.de‏, יותר מ-143 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים. בן השמות הבולטים הנוספים שהצטרפו לקבוצה מלבד אטו, ניתן למצוא את לסאנה דיארה, רוברטו קרלוס‎ ‎ויורי ז'ירקוב. כמו כן, מי שמונה למנג'ר הקבוצה הוא ההולנדי חוס הידינק, שמקבל בה שכר של כ-7.5 מיליון אירו בעונה.

עם זאת, השדרוג שנערך לצוות המקצועי ולצוות השחקנים במועדון לא הביא תוצאות על המגרש בעונה הקודמת, אותה סיימה אנז'י רק במקום החמישי בליגה הרוסית. העונה הולך לה בינתיים קצת יותר טוב: היא מדורגת שלישית בליגה הרוסית, מרחק שלוש נקודות בלבד מהמוליכה צסק"א מוסקבה; בליגה האירופית היא מובילה את הבית שלה, שבו משחקות ליברפול האנגלית, אודינזה האיטלקית ויאנג בויז השווייצרית.