גולדמן זאקס: יוון צריכה עוד 80 מיליארד אירו כדי להתייצב

בנק ההשקעות פרסם היום סקירה מקיפה בנוגע למצב ביוון ■ בבנק ההשקעות טוענים כי יוון לא תוכל להסתדר מבלי סיוע חיצוני ■ אך הזהיר כי לא יהיה קל להבטיח חבילות סיוע נוספות

על רקע אי הוודאות בעניינה של יוון, ועל רקע הדחייה המתמשכת בהעברת הכספים למדינה, מחלקת המחקר של בנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסמה היום מחקר מקיף בנוגע למצבה של יוון, כשהשורה התחתונה היא: יוון זקוקה לעוד 80 מיליארד אירו לפחות, על מנת לייצב את מצבה הכלכלי.

"על מנת להגדיל את הסיכוי שיוון תצליח להוריד את יחס החוב-תוצר שלה ל-120% עד שנת היעד שהיא 2020, תחת הנחות ריאליות, צריך לעשות הסדר חוב בהיקף של 80 מיליארד אירו", נכתב בדוח של בנק ההשקעות. בגולדמן כותבים שהמדינה לא תוכל להגיע ליעד שהוצב לה על ידי קרן המטבע הבינלאומית מבלי עזרה מהסוג הזה.

בגולדמן זאקס טוענים שאם החוב היווני, שעומד כיום על 340 מיליארד אירו לא יפחת במהרה, אז גוש האירו עלול למצוא את עצמו מחוייב לממן את המדינה במשך השנים הקרובות. מנגד, מציינים בבנק ההשקעות כי הסבלנות בקרב תושבי אירופה, במיוחד בגרמניה, בנושא יוון הולכת ואוזלת מה שיקשה על מימון עתידי של המדינה.

"בהתחשב במחוייבות הרבה שלקח על עצמו המגזר הציבורי, יהיה קשה, מבחינה פוליטית, להגיע להסכמה על חבילות סיוע נוספות למדינה מצד מדינות אירופה", נכתב בדוח. "אך הסיבוכים הפוליטים מתעצמים לאור העובדה כי שנת היעד שהוצבה הינה הרבה מעבר לתאריך היעד שאנחנו הצבנו בתסריטים שלנו".