מנכ"ל בנק אוף אמריקה: הצוק הפיסקלי מסכן המגזר הבנקאי

בריאן מויניהאן ממשיך את הקו של מספר אנשי עסקים בכירים שכמעט מתחננים בתקופה האחרונה לממשל האמריקני למצוא פתרון לסוגייה, ומזהיר: "החששות מפני הצוק הפיסקלי גורמות ללקוחות הבנק לצאת מהשווקים"

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מויניהאן, אומר היום (ג') כי האיום של הצוק הפיסקלי, במסגרתו יעלו המסים ויקוצצו הוצאות הממשלה, מרסן את הפעילות הבנקאית בארה"ב.

מויניהאן, שאמר את הדברים בכנס של בנק אוף אמריקה בניו יורק, המשיך בכך את הקו של מספר אנשי עסקים בכירים שכמעט מתחננים בתקופה האחרונה לממשל האמריקני למצוא פתרון לסוגייה. מויניהאן ציין כי "ישנה התאוששות מסויימת כרגע בשוק הדיור, אך החששות מפני הצוק הפיסקלי גורמות ללקוחות הבנק לצאת מהשווקים".

נזכיר כי הצוק הפיסקלי הוא כינוי לחבילת חוקים שתקבל תוקף ב-31 בדצמבר, ושקיבל אשתקד הקונגרס כמוצא של הרגע האחרון למחלוקת על העלאתה של תקרת החוב: הרפובליקנים סרבו להצביע בעד העלאת התקרה בלי קיצוץ משמעותי בהוצאות הממשלתיות, ובעיקר בתקציבי רווחה. אובמה והמחוקקים הדמוקרטים הסכימו לקיצוצים מעטים, אך התנו אותם בהעלאות מס לעשירים. השעון תקתק, והפדרל ריזרב ומשרד האוצר הזהירו שאם לא תועלה תקרת החוב תיקלע ארה"ב למצב של חדלות פרעון.

על רקע זה התקבלה פשרה: תקרת החוב תועלה, וייושם קיצוץ מסיבי בהוצאות הממשלה, אך הקיצוץ ייכנס לתוקף רק בסוף 2012, אלא אם כן המחוקקים יצליחו לקבל לפני כן החלטה על נוסחת פשרה לטווח ארוך שתקיף העלאות תקרת החוב בעתיד, קיצוצים בהוצאות וגידול בהכנסות, קרי העלות מיסים.