רת"א: החורף צפוי גידול של 15% בטיסות לישראל וממנה

שר התחבורה כץ: האפשרות שניתנה לחברות תעופה ישראליות וזרות להתחרות על כל קווי התעופה הביאה לגידול במספר הטיסות וצפויה גם להוזיל את מחיריהן

רשות התעופה האזרחית (רת"א) צופה גידול של 15% במספר הטיסות לישראל וממנה בעונת החורף, שהחלה ב-28 באוקטובר 2012 ותימשך עד סוף מארס 2013, בהשוואה לעונת חורף 2011.

על-פי רת"א, במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג צפוי גידול של כ-19% בהשוואה לעונת החורף הקודמת, ואילו במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות אל-על, ארקיע, וישראייר צפוי גידול של כ-9%.

גיורא רום, מנהל רת"א, אמר היום (ד') כי רת"א העניקה בעונת החורף הנוכחית היתרים ל-56 חברות תעופה זרות היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לנתב"ג. אישור הטיסות יאשר הפעלה של 656 טיסות נוסעים סדירות לנתב"ג, לעומת 569 טיסות בחורף 2011. בין החברות הזרות שקיבלו היתר הפעלה מרת"א נמנות גם חברות שלא הפעילו בעונת החורף הקודמת טיסות סדירות לנתב"ג.

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, האפשרות שניתנה לחברות תעופה ישראליות וזרות להתחרות על כל קווי התעופה הביאה לגידול במספר הטיסות וקיבולת המושבים המוצעת וכן במספר החברות המפעילות טיסות סדירות לישראל וממנה, וצפויה גם להוזיל את מחירי הטיסה.