חברה של פלמח זאבי תטהר מים מזוהמים בדרום אפריקה

חברת P2W חתמה על עסקה בהיקף של 35 מיליון שקל לטיהור מקווי מים ■ זאבי: סימנו את אפריקה ואת דרום אמריקה כשוקי יעד

חברת הקלינטק P2W, שנמצאת בבעלות איש העסקים פלמח זאבי, חתמה על עסקה ראשונה בדרום אפריקה. החברה, שעוסקת בטיהור של מקווי מים שזוהמו בעקבות פעילות במכרות זהב ופחם דיווחה היום על חוזה בהיקף של 35 מיליון שקל עם AGA , שמפעילה כ-20 מכרות זהב ברחבי העולם. במסגרת ההתקשרות בין שתי החברות, אנשי P2W, עתידים לפעול לטיהור מקווי מים ממתכות כבדות, ציאניד, ארסן ורעלים נוספים שמצטברים בהם בעקבות פעילות הכרייה.

העסקה כוללת בנייה של מפעלים שישמשו לטיהור המים, תוך סינון הרעלים שבהם והפיכתם לגז או לבוצה - שתפונה לאתרים מוסדרים תוך מזעור הנזק הסביבתי. לדברי זאבי, מלאכת הטיהור עתידה להיעשות באמצעות טכנולוגיה שפותחה בחברה שבבעלותו במהלך השנים האחרונות ובכוחה להשיג את המטרה באמצעות חמצון הרעלים, תוך שימוש מזערי בכימיקלים.

"הרעיון שמנחה את הפעילות שלנו הוא להימנע ממצב שבו אנחנו מנסים להיפטר מסוגים מסוימים של כימיקלים מסוכנים שמצטברים במקווי מים תוך שימוש בכימיקלים אחרים וליצור בכך זיהום חדש. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת את טיהור המים מהרעלים, ולאחר מכן להזרים אותם לטבע בלי שיהיו מחוללי זיהום - כפי שהיה נהוג בעשרות השנים האחרונות ברחבי דרום אפריקה", אמר היום זאבי בשיחה עם "גלובס".

זאבי הגדיר את הפעילות החדשה של החברה שבבעלותו בדרום אפריקה, כאתגר בתחום טיהור המים וזאת על רקע הזיהום הנרחב של מי התהום במדינה - בעקבות פעילות הכרייה ארוכת השנים: "בשנים האחרונות התברר שדרום אפריקה יושבת בעניין הזה על פצצה מתקתקת, שלושת האקוויפרים שלה מזדהמים בקצב מסחרר והסוגיה הזאת עומדת בראש סדר היום הציבורי של המדינה מזה כשנתיים.

מחד, פעילות הכרייה שם עתירת עבודה ומאידך, כבר מסכנת את מי השתייה ואין פתרונות טובים באמת לטיהור המים. הטכנולוגיה שנטמיע שם במהלך השנתיים הקרובות אמורה לסייע", אמר.

משא ומתן בקונגו

לדברי זאבי, P2W כבר מקיימת מגעים עם גורמים עסקיים בקונגו ועם שתי מדינות נוספות באפריקה, בניסיון להטמיע גם בהן את המערכות לטיהור מקווי מים ובתקופה הקרובה מתכוונת לקחת חלק בפיילוט נרחב לטיהור מקורות מים שהזדהמו בעקבות פעילות הכרייה בפרו: "כל עסקה שאנחנו עושים בתחום הטיהור נעה במרחב של כ-35 עד 40 מיליון שקל. סימנו את אפריקה ואת דרום אמריקה כשוקי יעד בשנים הקרובות, על רקע הצורך בטכנולוגיות טיהור ירוקות וחדשות.

"גם בארה"ב ובקנדה יש כמויות אדירות של מכרות וגם שם יש לנו מה לעשות בתחום זה", אמר.