מצרים מגנה את ישראל: נשיא מצרים מחזיר את השגריר

בתגובה על אירועי היום ברצועת עזה פונה מצרים למועצת הבטחון של האו"ם בבקשה לקיים כינוס כדי לדון בתוקפנות הישראלית בעזה ■ השגריר הישראלי בקהיר, יעקב אמיתי, יזומן למשרד החוץ המצרי כדי לקבל איגרת מחאה תקיפה

נשיא מצרים מוחמד מורסי החליט למשוך את השגריר המצרי מישראל בתגובה על אירועי היום אשר החלו עם חיסולו של רמטכ"ל חמאס בעזה, אחמד אלג'עברי.

בנוסף פונה מצרים למועצת הבטחון של האו"ם בבקשה לקיים כינוס כדי לדון בתוקפנות הישראלית בעזה. השגריר הישראלי בקהיר, יעקב אמיתי, יזומן למשרד החוץ המצרי כדי לקבל איגרת מחאה תקיפה. בנוסף, מצרים מבקשת מנביל אלערבי, יו"ר הליגה הערבית, לכנס את שרי החוץ הערביים.

חיל האוויר וחיל הים פועלים הערב נגד מטרות ברצועת עזה. אחר הצהריים נהרג אחמד ג'עברי, 52, "רמטכ"ל" חמאס ומי שהיה אחראי על חטיפת גלעד שליט, בתקיפת חיל האוויר במכוניתו. לאחר החיסול הכריז הרמטכ"ל באופן רשמי על פתיחתו של מבצע "עמוד ענן" - וחיל האוויר תקף מטרות נוספות בעזה, כולל מאגר של טילי "פאג'ר", טילים לטווח ארוך המגיעים עד כפר סבא, והתקיפות ברצועה ממשיכות לתוך הערב.

בתוך כך מגיבים ארגוני הטרור ברצועת עזה בירי רקטות לשטח ישראל, כולל רקטות לאשקלון, המועצה האזורית אשכול, באר שבע וגם נסיון לירי רקטה לעבר דימונה שנפלה בשטחים פתוחים. אין נפגעים.