בדיקת "גלובס": אוזניות לחובבי המוזיקה שלא מוכנים להתפשר

ככל שהסלולרי הולך ותופס מקום מרכזי כנגן מוזיקה, כך הולך ומתרחב היצע האוזניות, וגם עולה הנכונות להשקיע בהן לא מעט כסף ■ "גלובס" בדק כמה מהדגמים המובילים בשתי קטגוריות וחזר עם תובנות

אחד הענפים שהרוויח הכי הרבה מהצלחתם של הטלפונים הסלולריים הוא הסאונד. יצרניות האלקטרוניקה הבינו מהר מאוד שהמכשיר שהצרכן נושא כל היום בכיס הפך לנגן מוזיקה נייד, ושהלקוחות מוכנים לשלם כסף טוב כדי לשדרג את האוזניות הנחותות שמגיעות בערכה של הסמארטפון.

בשנה האחרונה אפשר גם לראות שהצרכן הישראלי, בדומה לזה מעבר לים, לא מתבייש להוציא על זוג אוזניות 1,000 שקל ואפילו הרבה יותר, כדי לספק את תאוות הסאונד שלו. התוצאה היא שוק עמוס ביצרניות אוזניות רבות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות, כאשר כל צרכן יוכל למצוא את האוזניות שמתאימות לו, גם מבחינת האיכות וגם במחיר.

"גלובס" בדק אוזניות בשתי קטגוריות: הראשונה היא אוזניות מעל 1,000 שקל, המיועדות לחובבי סאונד שלא מוכנים להתפשר כדי לשמוע את המוזיקה שלהם. השנייה היא אוזניות ספורט חוטיות, כאלו שאמורות לספק סאונד טוב יותר מאוזניות בלוטות' סטריאופוניות, שלא תמיד מוצלחות בתחום הזה.

בקטגוריית האוזניות היקרות, חברת Beats הייתה הטובה ביותר מבחינת הסאונד והעיצוב, אבל לא בהפרש גדול לעומת המתחרים. המחיר שלה דווקא לא היה הגבוה ביותר - 1,400 שקל, לעומת דגם של Ludacris שמחירו 1,900 שקל.

בתחום הספורט הייתה לנו הפתעה גדולה: דווקא האוזניות הכי זולות, של סוני (160 שקל), סיפקו סאונד מוצלח ועיצוב שנוח לשימוש בריצה - מה שמוכיח שלא תמיד חייבים לקנות את המוצר הכי יקר כדי לקבל את המכשיר הכי טוב.

קטגוריה: מעל 1,000 שקל

Beats, סטודיו: המובילות בקטגוריה

מי שללא ספק הפכה את טרנד האוזניות היוקרתי למשהו שלא רק אודיופילים מוכנים להשקיע בו, היא חברת Beats של הראפר והמפיק ד"ר דריי. בעבר יוצרו האוזניות של Beats על-ידי חברת מונסטר, והיום היא מגיעה דרך יצרנית אחרת. האוזניות של החברה פופולריות מאוד, ולכן גם סובלות משיעור גבוה של זיופים.

דגם Studio נחשב ליותר מקצועי מדגם Solo HD של החברה, שנמכר בכמה מאות שקלים פחות. הוא יותר בומבסטי במובן החיובי של המילה, כאשר הוא יושב בצורה נוחה על האוזן, והבידוד האקטיבי מצליח לאטום בצורה מוצלחת צלילי רקע כמו רעש של אוטובוסים או מנוע של מטוס. חשוב לשים לב שבידוד אקטיבי עובד בעזרת סוללות. ברגע שהסוללות אוזלות הצליל מפסיק. לכן, לנסיעות ארוכות, יש להביא סוללות נוספות.

הסאונד משובח, הסינרגיה בין הצלילים טובה מאוד, יש איזון בצלילים ולא מרגישים את הבאס יותר מדי (בעיה נפוצה בביטס) או את הטארבל. בולטת גם ההשקעה בעיצוב: האוזניות שבדקנו הגיעו בצבע לבן מבריק, והעור השחור באוזניות נעים מאוד למגע.

מחיר: 1,400 שקל ברשת באג.

אוזניות / צילום: istockphoto
 אוזניות / צילום: istockphoto

מונסטר, Inspiration: עיצוב מוצלח

מונסטר, המוכרת מתחום כבלי האודיו האיכותיים, מתמחה באוזניות. החברה ייצרה במשך שנים את האוזניות של ביטס, כך שבעצם הצרכנים קיבלו אוזניות של מונסטר בעיצוב של ד"ר דריי.

גם האוזניות של מונסטר מגיעות לא פעם בהנדסת אנוש בומבסטית שמספקת נוחות. חלק מהאוזניות כוללות גם עיצובים ביזאריים בהשראת יהלומים, שיתאימו למי שלא מחפש בהכרח את הדפוס הנקי של אוזניות בצבע אחד. בדגם Inspiration שבדקנו מאפשרת החברה לרכוש רצועות מתחלפות, כך שניתן לשנות עיצוב לעיתים תכופות. היחידה שבדקנו הגיעה בצבע לבן עם כריות נוחות מאוד בצבע תואם.

בידוד הרעשים האקטיבי של המכשיר עשה עבודה טובה, אבל לא מצוינת. האוזניות המשיכו לעבוד גם כשהסוללות נגמרו, והבידוד הפך לפסיבי.

הסאונד היה מוצלח מאוד, אבל פחות טוב מהסטודיו, כאשר לטעמנו הצליל היה באסי מדי.

מחיר: 1,400 שקל ברשת באג.

אוזניות / צילום: istockphoto
 אוזניות / צילום: istockphoto

לודאקריס, SL300: המחיר לא מוצדק

אמן ראפ שלא מחזיק היום מותג אוזניות לא נחשב באמת לסלב. גם לראפר ולמפיק המוזיקלי Ludacris יש חברת אוזניות על שמו, שבדומה לד"ר דריי, פונה לחובבי הסאונד שמוכנים להשקיע קצת יותר כסף בשביל איכות ועיצוב.

דגם SL300 הוא היקר ביותר שבדקנו, ולצערנו, מבין השלושה בקטגוריה הזו, הוא הכי פחות טוב.

מבחינת צליל, הסאונד בהחלט מוצלח, אבל פחות טוב מהסטודיו או מהאינספריישן, כאשר הצליל של הבאס חלש כאן יחסית. הבידוד האקטיבי נמוך ובקושי מורגש, והתחושה היא שהאוזניות עשויות מפלסטיק זול. הן גם לא נעימות במיוחד על האוזן. במחיר כזה, ציפינו לקבל מוצר שיפיל אותנו מהרגליים והאמת שהרגשנו, שיש פה הרבה התפשרות.

מחיר: 1,900 שקל ברשת עולם הקולנוע.

אוזניות / צילום: istockphoto
 אוזניות / צילום: istockphoto

קטגוריה: ספורט

מונסטר, iSport: עיצוב נוח, סאונד מאכזב

חובבי ספורט ומוזיקה מוכנים להשקיע באוזניות כדי ליהנות מזמן הריצה בפארק. חברת מונסטר משווקת בארץ את דגם iSport, העמיד בפני זיעה, מאפשר שטיפה ומציע דיבורית. מבחינת סאונד, האיי ספורט איכזבו בגלל חוסר בבאס, יותר מדי טראבל וצליל שפשוט לא נעים לאוזן. ברמת מחיר כזו, ציפינו לרמה הרבה יותר גבוהה מהחברה המוערכת הזו.

אהבנו את העיצוב, שקיבל את השם SportClip בזכות תוסף של מראה עגלגל על האוזניה עצמה. התוסף נכנס לאוזן ויושב בצורה חזקה, מבלי ליפול או להפריע. כך נפטרה החברה מפתרון הקשת שבה משתמשות הרבה יצרניות אוזניות ספורט. הבעיה היא שזה עלול להפריע לאנשים המרכיבים משקפיים, בעוד שהטכנולוגיה של מונסטר, לא מפריעה.

מחיר: 450 שקל ברשת באג.

אוזניות / צילום: istockphoto
 אוזניות / צילום: istockphoto

סוני AS21J: הכי זולות, הכי טובות

גם בסוני מייעדים את אחד הדגמים שלהם במיוחד לחובבי הספורט. בחברה היפנית בחרו לעצב את ה-AS21J עם קשתות גומי סגורות, המתיישבות על האוזניים. האוזניות של סוני קלות מאוד ונוחות על האוזניים, למרות שבמבט ראשון חשבנו, שבגלל העיצוב שלהן, לא יהיה נוח להשתמש בהן עם משקפיים. האוזניות גם עמידות לזיעה, כך שניתן להשתמש בהן ללא דאגה בזמן אימון ריצה ארוך.

אין מה להשוות בין הצליל שסוני סיפקה כאן לעומת האיי ספורט של מונסטר. למרות שה-AS21J עולה הרבה פחות, הבאסים הרבה יותר טובים, הצליל יותר נקי והוא מתמודד יותר טוב עם שירי רוק רועשים. אנחנו הרגשנו שסוני פשוט סיפקה צליל יותר נעים לאוזן, אבל עדיין לא מספיק נקי. מצד שני, ברמת מחיר כזו, אי אפשר לבקש יותר מדי.

מחיר: 160 שקל.

אוזניות / צילום: istockphoto
 אוזניות / צילום: istockphoto

yurbuds Inspire: נוחות עם סאונד בינוני

ריצה או רכיבה על אופניים דורשות מאמץ רב, אבל כאשר מנסים לעדן את הקושי באימון עם מוזיקת רקע, מהר מאוד מגלים שיש מחיר להאזנה לשירים במשך כל אימון. ברוב המקרים, כאשר מקשיבים למוזיקה מהסמארטפון או מהנגן, האוזניות מתחילות להכאיב, ובשלב מסוים האוזניים כואבות אפילו יותר מהרגליים.

מלבד זה, האוזניות לא תמיד ממוקמות בתוך האוזן (In Ear) בצורה מוצלחת, ולעתים הן נופלות בזמן האימון, מה שהופך את ההאזנה למוזיקה למסורבלת. חברת yurbuds מציעה אוזניות שאמורות לפתור את כל הבעיות. האוזניות של החברה מגיעות עם מנגנון Twist Lock, המבטיח שהן לא יפלו מהאוזן וגם כיסויי סיליקון לאוזן שמאפשר לנו שימוש ללא כאבים. בנוסף, האוזניות עמידות לזיעה.

מבחינת סאונד, לא נפלנו מהאיכות שלהן. היה חסר לנו קצת באס וגם הטראבל היה חזק מדי, מה שמאלץ את המשתמש להתפשר על איכות הסאונד, שהיא החשובה ביותר באוזניות.

מחיר: 200 שקל.

אוזניות / צילום: istockphoto
 אוזניות / צילום: istockphoto