דיכטר: "צפו למאות רקטות מעזה לישראל בימים הקרובים"

השר להגנת העורף הוסיף: "מדובר בפרופורציות שניתן להכיל בעזרת עורף איתן והתגוננות נכונה מצד האזרחים" ■ "כל אזרח שנפגע בעורף הוא כמו חייל שנפגע בחזית"

"אנו צפויים להמשך ירי של מאות רקטות מעזה לישראל בימים הקרובים", כך אמר
השר להגנת העורף אבי דיכטר, בתדרוך עיתונאים מיוחד בלשכתו בעיר שדרות שנערך היום (ו'). לדברי דיכטר, "כל אזרח שנפגע בעורף הוא כמו חייל שנפגע בחזית".

השר אמר עוד כי "כ-450 רקטות נורו מעזה מאז חיסולו של ג'עברי ביום רביעי - מדובר בפרופורציות שניתן להכיל בעזרת עורף איתן. חשוב להבין שכל פירמידת ההגנה שבונה מדינת ישראל בסופו של דבר עומדת על שפיץ אחד והוא האזרח הפשוט, הממלא אחר הוראות ההתגוננות".

דיכטר חזר וביקש מהציבור הישראלי להקשיב ולקיים את הנחיות פיקוד העורף להתגוננות, ואמר כי "חובה לעשות את הדבר הכי פשוט והכי מציל חיים - פשוט לגשת למקום המוגן ביותר, בין אם זה מקלט, ממ"ד, חדר אחורי - או פשוט לשכב על הרצפה. המדינה השקיעה מיליארדים כדי לספק התראה ממוקדת שלא כמו מלחמות אחרות ועל האזרחים להישמע להוראות", לדבריו.

דיכטר התייחס גם למבצע "עמוד ענן" של צה"ל, ואמר כי "המדינה והצבא צריכים לגרום לכך שכל אחד בעזה שירצה ללחוץ על המתג כדי לשחרר רקטה, ידו תרעד. וכך גם ידי משלחיו - בימים האחרונים ישראל מעצבת מחדש את יכולות ההרתעה בעזה".

"אנו נמצאים בעיצומו של מהלך וחשוב שיהיה לנו הרבה אוויר בריאות - כיפת ברזל עושה מלאכת קודש ואני שומע מהאזרחים שזו מציאות שונה לחלוטין מ'עופרת יצוקה' בה הייתה תחושה קשה של חוסר אונים. החוסן האזרחי הוא נשק בידי הצבא. המהלכים הביטחוניים יימשכו עד שההרתעה תוחזר ליושנה", סיכם דיכטר.