נשיא הבונדסבנק: האפשרות ל"תספורת" ליוון מונחת על השולחן

נשיא הבנק המרכזי הגרמני וחבר הוועד המנהל של הבנק המרכזי האירופי אומר שיש מקום למחיקה נוספת של החוב היווני ■ אך טוען כי צריך לעשות זאת בזמן המתאים

יינס ווידמן, חברת בוועד המנהל של הבנק המרכזי האירופי לא פוסל אפשרות של "תספורת" נוספת של החוב היווני ואומר כי גם האופציה הזאת צריכה להיות על השולחן, אך מסייג את דבריו ואומר ש"תספורת" נוספת ליוון תוענק למדינה רק בתור פרס על עמידה ויישום הרפורמות שנדרשו ממנה על ידי המוסדות הבינלאומיים.

"אני חושב צריך להשאיר את שאלת תספורת נוספת לחוב היווני פתוחה", אמר אתמול ווידמן במהלך כנס שנערך בברלין. "אפשר להעלות את השאלה האם מתן תספורת נוספת ליוון תעודד את המדינה או האם תהיה לא הגיונית, למרות שבסופו של דבר היא נחוצה על מנת לחזור לשווקים הבינלאומיים, וניתן אותה רק במידה ויוון תעמוד ברפורמות הדרושות ממנה".

הדברים של ווידמן, שהינו גם נשיא הבנק המרכזי הגרמני, באו על רקע מחלוקת בין האיחוד האירופי לבין קרן המטבע הבינלאומית שמעכבת העברת נתח של 31.5 מיליארד אירו מחבילת הסיוע ליוון. גורמים בקרן המטבע טוענים שאין מנוס מ"תספורת" נוספת לחוב היווני, אך האיחוד האירופי, בהובלת גרמניה, מתנגדת בתוקף למהלך שכזה.

ווידמן הדגיש בדבריו שאם מהלך כזה יצא אל הפועל זה חייב להיות בזמן המתאים ושעכשיו זה מוקדם מדי. "אני יכול לבצע מחיקת חובות כבר היום, אך אם התקציב והחוב של המדינה לא יתייצב, בעוד 10 שנים אנחנו נחזור למצב שאנו נמצאים בו היום, וזה בוודאי לא הגיוני", אמר ווידמן.