גייתנר: ניתן להגיע להסכמה על התקציב תוך מספר שבועות

שר האוצר האמריקאי הביע אופטימיות מהאפשרות להמנע מהצוק הפיסקאלי ■ בראיון שהעניק לרשת בלומברג אמר טימות'י גייתנר כי יש אווירה טובה בשיחות בעניין

שר האוצר של ארצות הברית טימות'י גייתנר הביע אופטימיות מהאפשרות שארצות הברית תצליח להימנע מהצוק הפיסקאלי ושניתן יהיה להגיע לתוכנית מוסכמת על הרפובליקנים והדמוקרטים תוך שבועות בודדים, זאת לאחר שאתמול התחיל הנשיא ברק אובמה בסבב שיחות עם מנהיגים משתי המפלגות בנוגע לנושא.

"הייתה פגישה טובה והטון היה חיובי, אני חושב שניתן להגיע להסכמה תוך שבועות", אמר גייתנר במהלך ראיון שהעניק אתמול לרשת בלומברג. "זה בהישג יד, במרחק של נגיעה. זה לא כזה מסובך".

גייתנר אמר במהלך הראיון כי צריך להגיע להסכמה בעניין הזה במהרה על מנת להפסיק את הפגיעה המתמשכת באמון הצרכנים. "חוסר ההסכמה זו עננה גדולה שמרחפת מעל לכלכלה שלנו", אמר גייתנר. "ואתה תרצה לעשות זאת מהר ככל האפשר".

שר האוצר האמריקאי חזר על העמדה של הממשל ושל אובמה לפיה יש צורך להעלות את המס המוטל על העשירים. על פי דבריו של גייתנר ניתן כבר עכשיו להגיע להסכמה בנוגע להארכת הטבות המס עבור מעמד הביניים ואילו בעניין העלאת המסים לעשירים, הסכמה בעניין הזה לא אמורה לאחר בהרבה.