חמאס מתנה הפסקת האש בהסרת המצור ועצירת החיסולים

הארגון העזתי מתנה הערב את הפסקת הירי על הדרום בהסרת המצור מעל רצועת עזה, פתיחה קבועה של המעברים והתחייבות של ישראל להפסיק את חיסולי הבכירים ■ מצרים: נעביר את הבקשות לישראל

מציב תנאים: בחמאס מתנים את הפסקת ירי הרקטות על ישראל בהסרת המצור מעל רצועת עזה והבטחה מישראל כי היא תפסיק לחסל בכירים פלסטינים - כך מדווח הערב בביטאון חמאס באינטרנט. התנאים גובשו במהלך פגישה שהתקיימה בין משלחת חמאס בראשות חאלד משעל ומשלחת מצרית בראשות ראש המודיעין המצרי רפעת שחאתה.

סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה הערב, בהסתמך על גורם בכיר שנטל חלק בפגישה, כי חמאס הציבה את תנאי הפסקת הירי על ישראל בהסרה מוחלטת של המצור על הרצועה - כמו גם את פתיחת המעברים לרצועה באופן פעיל והפסקת החיסולים.

"משלחת חמאס דרשה ערבויות מהקהילה הבינלאומית בדבר התחייבותה של ישראל לתנאים אלו", דווח. "הנציגים המצרים אמרו כי הם יעבירו את הדרישה לישראל. חמאס ביקש ממצרים גם לפתוח באופן שוטף את מעבר רפיח".

עוד לפני שהחל מבצע "עמוד ענן" של צה"ל בעזה, גורמים במצרים העבירו מספר אזהרות לראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ולמפקד חמאס שחוסל אחמד ג'עברי שלא להסלים את המצב, והבהירו בפניהם כי מצרים אינה מעוניינת בהסלמה.

עבדאללה הורה לשלוח סיוע לעזה

במקביל, עבדאללה מלך ירדן הורה היום לשלוח סיוע הומניטארי דחוף לרצועת עזה בעקבות המבצע. בהודעה מטעם בית המלוכה ההאשמי נמסר: "נשלח סיוע הומניטרי בעקבות התקיפות הישראליות והמשך המצור". לשכת בית המלוכה הביעה דאגה מהשלכות המבצע הישראלי וקראה להפסקתו באופן מיידי.

בצהריים הגיע למצרים ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, על מנת להיפגש עם הנשיא מורסי ולדון עמו בהשלכות פעולות צה"ל. מדובר בביקור שתוכנן כבר לפני כחודש, אך לאור ההתפתחויות הוחלט להקדיש את הביקור למתרחש ברצועה.

חמאס: ישראל לא משיגה מטרותיה

דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו כינס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים ברצועת עזה, בה שב וגינה את המבצע של ישראל ברצועה. "אם ישראל הרסה את בניין הממשלה - נמשיך לפעול מעל ההריסות ולא נוותר על אחריותנו וההתנגדות", אמר א-נונו. "ממשלת נתניהו תוקפת בתים - מה שמהווה הוכחה לכך שהיא אינה מצליחה להשיג את מטרותיה במבצע".

"אנו מדגישים כי הממשלה ממשיכה בכל משימותיה ופועלת בכל יכולותיה ואנשיה", המשיך א-נונו. "האומה הערבית כולה עומדת לצדו של העם הפלסטיני. איננו עומדים לבד אל מול הכיבוש הציוני, נמשיך לקבל את האורחים מכל קצוות העולם הערבי". הוא סיכם ואמר כי "מבניין הממשלה שנחרב - עוד נבשר ונכריז על הניצחון במערכה הזאת!".

"אנו מדגישים כי הממשלה ממשיכה בכל משימותיה ופועלת בכל יכולותיה ואנשיה", המשיך א-נונו. "האומה הערבית כולה עומדת לצדו של העם הפלסטיני. איננו עומדים לבד אל מול הכיבוש הציוני, נמשיך לקבל את האורחים מכל קצוות העולם הערבי".