האיש העשיר בעולם רכש את ריאל אוביידו הספרדית

קרלוס סלים המקסיקני, בעל הון מוערך של 69 מיליארד דולר, הציל את המועדון שהידרדר לליגה השלישית ■ סכום הרכישה: 2 מיליון אירו בלבד

קבוצת הכדורגל הספרדית ריאל אוביידו נרכשה בסוף השבוע. על פניו לא מדובר בסיפור גדול, בהתחשב בכך שאוביידו שנקלעה למצוקה כלכלית, כבר הידרדרה לליגה השלישית וסכום הרכישה עמד על שני מיליון אירו בלבד.

העניין הגדול סביב הרכישה קשור דווקא לזהות הרוכש: המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, שנחשב לאיש העשיר בעולם לפי "פורבס", בעל הון מוערך של 69 מיליארד דולר. סלים, ששולט בשוק הסלולר באמריקה הלטינית, נכנס לאחרונה חזק מאוד לתחום הכדורגל - לאחרונה רכש 30% מהמניות של שתי קבוצות מהליגה הבכירה במקסיקו - פאצ'וקה, והעולה החדשה לאון.

אוביידו שיחקה 38 שנים בליגה הבכירה בספרד. היא נשרה מהליגה הבכירה בפעם האחרונה בתום עונת 2000/01 ובשנים האחרונות הסתבכה מבחינה כלכלית והגיעה קרוב לפשיטת רגל.

ריאל אוביידו נזקקה ל-1.9 מיליון אירו כדי להימנע מכניסה להליך של כינוס נכסים. המהלך של סלים השלים מהלך גיוס מוקדם יותר של אוהדי הקבוצה, שהצליחו לגייס בשבועיים האחרונים סכום של 1.7 מיליון אירו בניסיון להציל את המועדון. סלים קושר בשבועות האחרונים לידיעות בדבר אפשרות שירכוש דווקא מועדון מהליגה הספרדית הבכירה, כאשר השמות שהוזכרו היו חטאפה וריאל סוסיאדד.