המשביר מוכרת את אופיס דיפו לקבוצה שתשקיע 30 מיליון שקל

המכירה - תמורת שקל אחד ■ רמי שביט: "אנו בוחנים גם מהלכים לחיזוק איתנותה הפיננסית של הקבוצה ולהצפת ערך"

קבוצת המשביר 365 החזקות הודיעה היום (א') כי נחתם הסכם למכירת אופיס דיפו, תמורת שקל אחד, מול קבוצת משקיעים המיוצגת על-ידי עו"ד עודד שטייף. מועד השלמת העסקה יהיה לא יאוחר מיום 22 בנובמבר 2012, אלא אם כן יסכימו הצדדים על הארכת מועד זה.

במסגרת ההסכם התחייבה קבוצת המשקיעים, באמצעות עו"ד שטייף, כי תשקיע באופיס דיפו סך של כ-30 מיליון שקל בד בבד עם השלמת העסקה, וכן התחייבה להשקיע 10 מיליון שקל נוספים בהתאם לצרכיה של אופיס דיפו.

לשם השלמת העסקה, ינהלו הצדדים מו"מ עם הבנקים המעמידים מימון לאופיס דיפו לקבלת אישורם להשלמת העסקה וכן שמירה על מסגרות האשראי של אופיס דיפו כפי שהיו נכון ליום 31 באוקטובר 2012. כמו כן, יידרש אישור אחד הבנקים לשחרור השעבוד על מניות אופיס דיפו המוחזקות על ידי ה.ל אופיס החזקות, חברת הבת של המשביר 365, המחזיקה במלוא הון מניותיה של אופיס דיפו.

מלבד אישורי הבנקים כאמור, השלמת העסקה מותנית בתנאים מתלים נוספים, לרבות אישור אופיס דיפו העולמית, מולה מתנהלים הליכים משפטיים, וקבלת אישורים רגולטוריים, אם וככל שיידרשו. במסגרת קבלת אישור אופיס דיפו העולמית לעסקה, תפעל המשביר 365 להסדר כולל על התביעות ההדדיות שהוגשו בין הצדדים.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365 החזקות, מסר: "לאחר תכנית הבראה והתייעלות, שבמסגרתה בצענו מהלכים לייצוב אופיס דיפו, שכללו צמצום כוח-אדם, סגירת סניפים, מינוי מנכ"ל מנוסה והזרמה של כ-30 מיליון שקל, ובמקביל להליכים משפטיים אותם מנהלת המשביר 365 מול אופיס דיפו העולמית, חתמנו לבסוף על הסכם למכירת אופיס דיפו. בראייה של קבוצה קמעונאית ההחלטה למכור את אופיס דיפו הייתה הכרחית מתוך האחריות שיש לנו לפעילויות האחרות בקבוצה. אנו לא יכולים לאפשר מצב שבו הקשיים הכספיים של אופיס דיפו יעיבו על התוצאות האיתנות של החברה האם".

"חשוב להדגיש כי פעילויות הליבה של הקבוצה בתחום בתי הכלבו, התיירות והקוסמטיקה ודראגסטורס יציבות ואף במגמת צמיחה, וכי לרשת בתי הכלבו אין חוב פיננסי מהותי. בימים אלה, אנו שוקדים על פתיחה של רשת הסופרמרקטים הממותגת"Cost 365, שצפויה לפתוח את סניפיה הראשונים בתחילת חודש דצמבר 2012 ובוחנים גם מהלכים לחיזוק איתנותה הפיננסית של הקבוצה ולהצפת ערך בקבוצה, לרבות, הכנסת שותפים אסטרטגיים ומהלכים נוספים של מכירות, מיזוגים ורכישות של חברות הקבוצה עם פעילויות סינרגטיות שונות".