שלמה מעוז על "עמוד ענן": היציאה למבצע הייתה חיונית

הכלכלן המתמודד בפריימריז של הליכוד: החוסן הכלכלי של מדינת ישראל מאפשר לה לספוג את העלויות של מבצע בסדר גודל כזה, ללא פגיעה משמעותית לטווח הארוך"

הכלכלן שלמה מעוז, המתמודד בפריימריז של מפלגת הליכוד, מתבטא היום (א') לראשונה בפומבי על מבצע "עמוד ענן", ומציין מהזווית הכלכלית כי "מזה שנים ארוכות אנשי הדרום משלמים מחיר כפול - פעם אחת על היותם תושבי פריפריה על כל המשתמע מכך ברמה הכלכלית, ופעם נוספת בשל היותם מאוימים באופן תמידי על ידי טילי החמאס.

מנקודת מבט כלכלית, אני מאמין שהיציאה למבצע הייתה חיונית, ומטרתה בין היתר לתת לתושבי ועסקי הדרום אופק כלכלי ארוך טווח שיחזק את ההשקעות בדרום, את בתי העסק ומקומות העבודה. הממשלה פעלה נכון כשהחליטה לשים סוף למציאות הבלתי אפשרית שבה מאות אלפי אזרחים לא יודעים האם ניתן יהיה ללכת לעבודה למחרת בבוקר. החוסן הכלכלי של מדינת ישראל, שהושג במידה רבה בזכות מדיניות המשמעת התקציבית שהנהיג הנגיד סטנלי פישר, מאפשר לה לספוג את העלויות של מבצע בסדר גודל כזה, ללא פגיעה משמעותית לטווח הארוך. ההפך הוא הנכון - הניסיון מלמד אותנו שאחרי אירועים מעין אלה מתגברת היציבות והביטחון חוזר למשקיעים".

בשולי הדברים הציע מעוז כי "על מנת לסייע לשיקומם המהיר של תושבי הדרום, אני קורא למדינה לפעול לפיצוי מהיר ומיידי של תושבי הדרום על הנזק שנגרם להם בתקופה הזו, ובכלל זה גם לבתי עסקים ועובדים על מנת שיוכלו לחזור בהקדם לפעילות רגילה".