בזק: שימוש בצנרת לסיבים אופטיים - רק ללקוחות

בזק מסרבת לאפשר נגישות של המתחרים לצנרת באופן חופשי, גם אם ישלמו עליה

המו"מ על השוק הסיטונאי: חברת בזק מסרבת לפתוח את הצנרת שלה לטובת הנחת סיבים אופטיים למתחרים, אלא אם מדובר בהנחת סיבים למטרת חיבור ארונות תקשורת לאספקת שירותים לצרכנים. כך עולה מתגובת החברה לעמדת החברות המתחרות שביקשו נגישות לכל הקנים של בזק, כלומר שיוכלו להשתמש בצנרת הקרקעית של החברה באופן שיאפשר להם לפרוס סיבים אופטיים לפי צרכיהם ומבלי שבזק תוכל להטיל וטו על אזורי הפריסה.

בזק מנסה להגביל את השימוש בצנרת שלה לטובת המתחרים, לכך שהיא תשמש את המתחרים במקומות שבהם הם מבקשים לחבר ארון תקשורת וממנו להתחבר ללקוח הקצה בנחושת של בזק.

החברה מסרבת לאפשר נגישות במקרה שבו מפעיל רוצה לחבר בין אתרים שאינם קשורים לשוק הסיטונאי בשוק הקווי. זה אומר שאם פרטנר למשל תרצה לחבר אתרים סלולריים ולהניח סיבים לאתר דרך הקנים של בזק - אזי היא לא תאפשר זאת, גם אם פרטנר תשלם לה עבור השימוש.

נושא התמסורת בשוק הסיטונאי הוא אחד הנושאים החמים בוויכוח בין בזק למפעילים המתחרים. בזק רואה בתמסורת שלה נכס אסטרטגי והיא לא מאפשרת נגישות פיסית לצנרת, אלא היא מוכנה למכור תמסורת בלבד.

על פי הערכות, הסיכוי שייחתם הסכם בין בזק למתחרותיה לגבי שימוש בתשתיות שלה במסגרת הקמתו של שוק סיטונאי חדש הולכות ויורדות ככל שקרב מועד הבחירות. על פי הערכות לבזק אין אינטרס לסיים את המו"מ כעת לפני שנכנס שר תקשורת חדש לתפקיד, היות והיא רוצה להבטיח שהיא תקבל את ההקלות שהובטחו לה בתמורה להקמתו של השוק הסיטונאי.

מהבחינה הזו כדאי לה לחכות ולראות מה תהיה מדיניותו של שר חדש לפני שהיא מתקדמת במו"מ עם המתחרים. בזק דוחה הערכות אלה וטוענת בעקביות שהיא מנסה לקדם את השוק הסיטונאי ומנהלת מו"מ בתום לב מתוך הבנה שזוהי המדיניות שמאחוריה עומד המשרד ולכן לא משנה איזה שר נמצא, חשובה הרציפות והעקביות, ולכן מאמינה שהמשרד יעמוד בהבטחותיו.