אושרה רפורמה להוזלת עלויות הנופש בישראל

בין היתר הוחלט על הקמת צוות לבחינת מנגנון 'רשת ביטחון' ליזמים בתחום התיירות בעת משבר ביטחוני

הממשלה אישרה אתמול (א') את הרפורמה להוזלת עלויות הנופש בישראל. בין היתר הוחלט על הקמת צוות לבחינת מנגנון 'רשת ביטחון' ליזמים בתחום התיירות בעת משבר ביטחוני.

הממשלה, שהחלטתה התבססה על המלצות הוועדה הבינמשרדית להוזלת הנופש בישראל שמינה שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, קבעה כי מועד ביצוע ההחלטה יהיה תוך 3 חודשים מהיום או במועדים אחרים כפי שנקבעו בסעיפי ההחלטה השונים.

בין הסעיפים שאושרו ואמורים בסופו של דבר להוזיל את עלויות הנופש הגבוהות בישראל על-פי הערכות משרד התיירות בכ-20%, נמנים סעיפים כמו ביטול הצורך במדריך חדר כושר במלון הפתוח לאורחי המלון בלבד וכן ביטול הצורך בנוכחות מפעיל בריכה בבריכה הפתוחה לאורחי המלון בלבד.

כמו כן הוטל על משטרת ישראל לצמצם בשלבים את דרישת האבטחה לבתי-מלון במקומות שיוגדרו כמתחמים סגורים ומפוקחים, ולבחון דרכים להפחתת עלויות הכשרות המוטלות על בתי-מלון.

עוד הוחלט לצאת לדרך, תוך שבועיים, עם סוגיית דירוג בתי-המלון בשיטת "Hotel Stars" האירופאית.

כמו כן, הוחלט כי תוך 45 ימים יגיש צוות הכולל את מנכ"לי משרדי ראש הממשלה תיירות, והממונה על התקציבים האוצר, כלים לפתרון בעיית המחסור באשראי לבניית מלונות חדשים הנובע מהמצב הביטחוני ובעיקר רשת בטחון וכן להסיר חסמים ביורוקרטיים בתהליך ההקמה: משרד התיירות ישנה באופן מיידי את התקנים הפיזיים להקמת בתי-מלון, באופן בו יוקטנו שטחי ציבור במלונות, ויוגמשו הדרישות הפיזיות, וכן תוקם יחידת אכיפה למניעת שימוש אחר בקרקעות שייעודן תיירותי.

בעקבות החלטת הממשלה אמר השר מיסז'ניקוב כי "יישום הפרומה יביא להפחתת עלויות הנופש בכ-20%, באמצעות שינוי הכללים הנהוגים בתעשיית התיירות הישראלית. הפחתת עלויות הנופש תורגש בכיס של כל הנופשים בישראל, תגדיל את מספר הישראלים שיוכלו להרשות לעצמם חופשה כחול-לבן ותוביל לזינוק בתיירות הנכנסת לישראל".

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, בירך על החלטת הממשלה. לדבריו, "החלטה זו מהווה הצהרת כוונות ברורה ותפנית מעודדת וחיובית בהתייחסות הממשלה לתעשיית התיירות. על בסיס החלטה זו ניתן יהיה לנקוט בצעדים ממשייים, שיביאו להפחתת עלויות התפעול של תעשיית התיירות בכלל, ותעשיית המלונאות בפרט".

עוד אמר פדרמן כי "שנים שאנחנו מסבירים את הקשר הישיר שבין העלויות החריגות למחירי המלונות ולעובדה שאין מספיק השקעות במלונאות. זאת כמובן בנוסף לרמת הסיכון הנובעת מהמצב הביטחוני, כפי שאנו חווים בימים אלה.

"מבחינה זו, גם ההחלטה לייצר רשת ביטחון למשקיעים הינה החלטה חשובה ביותר. ניסיון העבר מלמד כי כל ההשקעות שנעשו עד היום במלונאות ובתיירות היו מוצדקות מבחינת המשק, גם אם לעיתים היזמים יצאו מופסדים או ניזוקו כלכלית".