אדגר תנפיק נכסים בשווי 1.6 מיליארד שקל בקנדה

החברה בוחנת אפשרות להנפקת פעילותה בקנדה, בין היתר בדרך של הצעת מכר ■ ברבעון השלישי עברה אדגר השקעות מהפסד לרווח של 2.6 מיליון שקל

למרות חוסר הוודאות בשווקים, חברת אדגר השקעות פועלת להצפת ערך נכסיה בקנדה, באמצעות הנפקה שם. המהלך עדיין נמצא בשלבים מוקדמים, ובאדגר הסתפקו בדיווח שלפיו החברה "בוחנת אפשרות להצעה ראשונה לציבור בקנדה של פעילותה בתחום הנדל"ן שם, בין היתר בדרך של הצעת מכר של חלק מהפעילות".

עוד ציינה אדגר, כי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין, וטרם נקבעו "היקף ההצעה, תנאיה ועיתויה, ואין כל ודאות באשר להתקיימות ההצעה".

אדגר השקעות משתייכת לקבוצת צור שמיר שבשליטת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן (האחרון משמש כיו"ר החברה). בחודש מאי השלימה החברה מכירת 25% מתיק הנדל"ן שלה בקנדה לקרן פנסיה קנדית, תמורת כ-100 מיליון דולר קנדי, לפי מחיר הנכסים בספרים. בהתאם לכך עומד שווי תיק הנכסים כולו על 400 מיליון דולר קנדי (כ-1.6 מיליארד שקל).

רוב פעילות החברה, הנסחרת בשווי של 400 מיליון שקל, מרוכזת בקנדה (בעיקר בטורונטו), שם היא מחזיקה ב-14 נכסים, שיעור התפוסה בהם מעל 90%, שטחם המצרפי כ-116 אלף מ"ר, וההכנסות שהניבו ב-2011 הסתכמו בכ-98 מיליון שקל.

נוסף על כך, לאדגר נכסים מניבים בישראל, פולין ובלגיה, ובסך הכול היא מחזיקה ב-29 נכסים, ובהם שטחי השכרה על 257 אלף מ"ר.

אדגר פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, ובהם שיפור קל בפעילות השוטפת, ומעבר מהפסד של 6.3 מיליון שקל לרווח של 2.6 מיליון שקל בשורה התחתונה. המעבר לרווח נזקף לשיפור ניכר בהוצאות המימון ברבעון, שצומצמו ב-22.5% ל-32.2 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-3% ל-48.6 מיליון שקל, בזכות עלייה בשיעורי תפוסה ובשער הדולר הקנדי. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה הרווח הנקי של אדגר ב-7.5% ל-50.1 מיליון שקל. הכנסותיה בתקופה זו עלו ב-5.3% לכ-149 מיליון שקל. בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 183 מיליון שקל, ולה הון עצמי של 905 מיליון שקל.

רועי גדיש, מנכ"ל אדגר, מסר היום כי "אנו פועלים ללא הרף כדי לשמר את המומנטום העסקי החיובי, ונמשיך לפעול להצפת הערך הרב הטמון בתיק הנכסים שלנו בקנדה".