על הכוונת של המבקר: דוח על יישום תוכנית תמ"א 38

תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית שמאפשרת לקבלנים לקבל זכויות בנייה בבניינים שנבנו עד שנת 1980 תמורת חיזוקם בפני רעידות אדמה

מבקר המדינה יבחן את התקדמות תמ"א 38 במסגרת דוח שעל הכנתו הוא עמל בימים אלה - כך נודע ל'גלובס". נציגי איגוד חברות תמ"א 38 בלשכת המסחר תל-אביב והמרכז נפגשו אתמול (ב') עם נציגי משרד מבקר המדינה לקראת הכנת הדוח בנושא ההתחדשות העירונית עם דגש על תמ"א 38. תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית שמאפשרת לקבלנים לקבל זכויות בנייה בבניינים שנבנו עד שנת 1980 תמורת חיזוקם בפני רעידות אדמה.

בפגישה המקדימה של הדרגים המקצועיים בשני הצדדים, התבקשו אנשי האיגוד להעביר לאנשי המבקר סקירה על התחום ולמנות את הכשלים העיקריים בתחום תמ"א 38. את הפגישה יזם משרד המבקר. לדברי גורמים שנכחו בפגישה מדובר בשלב ראשון ואחריו צפויה להתקיים פגישה נוספת, לאחר שבמשרד המבקר יחליטו באילו נושאים להתמקד.

את האיגוד ייצגו בפגישה עו"ד אביב טסה, המשמש כיועץ המשפטי של האיגוד, ואילי בר, המשמש כיו"ר צוות תכנון באיגוד וחברי הנהלה נוספים. יו"ר האיגוד, איל אוכמן, נעדר מהפגישה בשל גיוסו למילואים בעקבות מבצע עמוד ענן. נציגי האיגוד השמיעו ביקורת על גופים שונים שלטענתם מקשים על היזמים לפעול; לטענתם, דרישות פיקוד העורף המתייחסות לממ"דים ודרישות שירותי הכבאות לתקנים שונים בחדרי המדרגות מכשילות פרויקטים בהתחדשות עירונית. ביקורת נוספת שנשמעה בפגישה כוונה לרשויות המקומיות, שכל אחת מהן מפרשת בצורה שונה את הוראות התמ"א.

"אנשי המבקר ביקשו לשמוע על הכשלים שמונעים מפרויקטים של תמ"א 38 להתקדם והם היו מופתעים מהכמות", סיפר טסה ל"גלובס".

במשרד המבקר אישרו את קיום הפגישה: "החטיבה לביקורת השלטון המקומי עורכת ביקורת על התחדשות עירונית. לצורך זה מתקיימות פגישות עם גורמים רבים שקשורים לנושא הנבדק. הביקורת מיועדת להתפרסם בדוח השנתי על השלטון המקומי".

תמא 38
 תמא 38