סרקוזי יעיד בפני שופטים בסוגיית מימון קמפיין הבחירות ע"י האישה העשירה בצרפת

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, יתושאל מחר (ה') בידי שופטים שינסו לקבוע אם מסע הבחירות לנשיאות שלו ב-2007 מומן באופן לא-חוקי בידי האישה העשירה ביותר בצרפת.

הסיכון לסרקוזי, שהפסיד בבחירות לנשיאות במאי אך נחשב למועמד שמרני אפשרי לנשיאות בבחירות שייערכו ב-2017, הוא שענן החשדות ימשיך לרחף מעליו במשך חודשים ואף שנים, על אף שעורך דינו טוען כי אין הוכחות נגדו.

בתשאול, שיתבצע במסגרת הסתעפות של חקירה רחבה יותר, יבחנו השופטים משיכות מזומנים בשווי כולל של 4 מיליון אירו (5.1 מיליון דולר) - בעיקר שתי משיכות בסך 400 אלף אירו כל אחת ב-2007 - מחשבונות הבנק השוויצריים של ליליאן בטנקור, יורשת אימפריית הקוסמטיקה ל'וריאל.

במסגרת החקירה פשטה המשטרה על ביתו ועל משרדיו של סרקוזי בן ה-57 בפריז ביולי, כמה שבועות לאחר שהוא איבד את החסינות המשפטית שממנה נהנה כראש המדינה. מאז שפקעה חסינותו, דורשים עורכי דין שסרקוזי יסביר את מעשיו גם בשתי פרשות משפטיות אחרות: תנאי חוזה מכירת צוללות לפקיסטן, וההוצאות הגדולות של משרדו על סקרי דעת קהל בתקופת כהונתו כנשיא.

החשדות הראשוניים בפרשת בטנקור התעוררו לפני שלוש שנים, כשאישה שעבדה כרואת חשבון עבור בטנקור, שגילה כעת 90 שנה, טענה כי משיכת מזומנים גדולה נועדה עבור מסע הבחירות של סרקוזי. עורכי דינו של סרקוזי, שסירבו אתמול (ג') להגיב, דחו בעבר את הטענות, ואמרו שפשיטת המשטרה תוכיח כי אין שחר לדיבורים על פגישות סודיות בין סרקוזי ובטנקור ב-2007.