אהוד ברק: "ישנתי טוב הלילה - הבאנו שקט לדרום"

שר הביטחון בראיון בגל"צ: "ה'חוויה' שספגו הג'יהאד והחמאס בימים האחרונים לא יובילו אותם לחזור לתקוף את ישראל בקרוב" ■ "לא נחזיק את חיילי המילואים יותר מדי - חלקם הם מצביעי פריימריז שצריכים לחזור הביתה"

לאחר שחתם אתמול על הפסקת אש עם החמאס ביחד עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק מעיד בראיון בגלי צה"ל הבוקר (ה') כי "ישנתי טוב בלילה - הבאנו שקט לדרום".

לדברי ברק, "אני שמח שלא היו יותר מדי אירועים בלילה, והוא עבר יחסית בשקט בדרום. ה'חוויה' שספגו הג'יהאד והחמאס בימים האחרונים לא יובילו אותם לחזור לתקוף את ישראל בקרוב".

שר הביטחון סייג ואמר כי אינו סבור שבעקבות מבצע "עמוד ענן" החמאס יעלם מעל פני האדמה. "אין זבנג וגמרנו במזרח התיכון, אבל אני מקווה שהרחקנו ככל האפשר את הגל הבא של התקיפות.

"לא היה צפי שהחמאס יירד על הברכיים או ייעלם לחלוטין בגלל המבצע - זה היה אפשרי רק על-ידי כניסה קרקעית לעזה וכיבוש הרצועה, אבל אני לא בטוח שזה דבר חכם לעשות - מי שנכנס לעזה לא יודע איך ייצא. אני לא מפחד מעזה וגם לא מתגעגע אליה, אבל לא נכנסים להרפקאות צבאיות בגלל מצב-רוח. הפעלת הכוח הקרקעי צריכה להיות טלסקופית - וזה מה שעשינו".

באשר ל-75 אלף חיילי המילואים שגויסו, שר הביטחון אמר כי "לא כולם ישוחררו היום, אבל גם לא נחזיק אותם יותר מדי - חלקם הם מצביעי פריימריז שצריכים לחזור הביתה".