צפו: סכנת חיים בכביש החוף - השוליים הוסבו לנת"צ

כך נתקעים נהגים בכביש החוף ללא שוליים לרדת אליהם - ומסכנים את חייהם בעל-כורחם ■ משרד התחבורה: זה פיילוט

המיקום: כביש החוף, בקטע הכביש בין מחלף פולג למחלף רבין. הרעיון: נתיב חדש שמטרתו לצמצם את העומס בשעות השיא ולהפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית יותר. החלם: השול הימני בכביש הוסב לנת"צ, ונהגים שנתקעים עם הרכב מוצאים עצמם בסכנת חיים וגורמים גם לפקקי ענק.

בווידיאו שלפניכם מוצג מקרה של אחד הנהגים - נהג משאית במקרה שלנו - שנתקע באמצע הכביש מבלי שתהיה לו שום אפשרות לרדת לשוליים. שימו לב גם למשאיות שעוקפות אותו באופן מסוכן, בעת שהנהג מנסה לטפל בתקלה במשאית שלו. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם חלילה תנאי מזג-האוויר היו קשים יותר.

יש לציין כי מעבר לשעות הפעילות (6:30-9:30) הציבורי משמש שוליים לכל דבר, אך הדבר לא מיושם על-ידי הנהגים והנתיב ממשיך להוות כביש מהיר לכל דבר מסיבה פשוטה אחת: אין ולו אזכור אחד לכך בשלטים הרבים הפזורים לאורכו של הנתיב דבר, שעלול לסכן את כל אלה שיימצאו בו מעבר לשעות הפעילות.

ממשרד התחבורה נמסר כי "הפרויקט נמצא כיום בשלב ניסוי. השילוט הקיים בנתיב הינו זמני ויוחלף בקרוב בשילוט אלקטרוני חכם האמור לנתב את התנועה בנת"צ. השילוט האלקטרוני יקושר למרכז בקרה שיאפשר לתת מענה מיידי בכל מקרה של רכב שנתקע על השול. מנתונים שהתקבלו עד כה מתברר כי הנתיב קיצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים בכ-20%".