סיכום "עמוד ענן": היקף הנזקים למפעלים בדרום - 200 מ' ש'

התאחדות התעשיינים פירסמה סיכום לנזקים שספגו המפעלים בדרום ■ הסיכום לא כולל חישובי פגיעה ברווחי המפעלים ■ 70 מפעלים סגרו את שעריהם במשך כל ימי המבצע

יום לאחר ההודעה על הפסקת האש, פרסמה התאחדות התעשיינים את סיכום הנזקים שנגרמו למשק בדרום בעקבות מבצע "עמוד ענן". על-פי הסיכום של התאחדות התעשיינים, היקף הנזקים שנגרמו למפעלים שמרוחקים עד 40 קילומטר מגבול רצועת עזה הסתכמו ב-200 מיליון שקל.

החישוב של התאחדות התעשיינים לא כולל את הפגיעה שנרמשה ברווחים של חלק מהמפעילים, שכלל בין היתר פגיעה בהיקף ההזמנות מהמפעלים וירידה בהיקף המכירות, וזה הוכנס לחישוב רק החל מהיום השביעי ללחימה.

אומדן זה אינו כולל נזקים כספיים מפגיעות ישירות במפעלים, פגיעה ברווחיות (עד ליום השביעי למבצע) ונזקים עקיפים כגון פגיעה במוניטין מול לקוחות בחו"ל, אי עמידה בלוחות זמנים וכדומה. בהתאחדות מציינים שבזמן המבצע בעזה, כ-75% מכלל העובדים הגיעו למפעלים.

בסיכום של התאחדות התעשיינים נכתב כי במהלך מבצע "עמוד ענן" ספגו 5 מפעלים בדרום פגיעה ישירה של רקטות. על פי הנתונים, כ-70 מפעלים בטווח של 0-7 קילומטר סגרו את שעריהם במהלך כל ימי המבצע, בעוד ש-430 מפעלים חיוניים פעלו במתכונת חירום, שבה היקף התפוקה של המפעל עומד על 50%.