בזק ו-yes יוכלו להתמזג לאחר הקמת שוק סיטונאי

כך לפי עמדת רשות ההגבלים העסקיים ■ עד כה, התנגדה הרשות למיזוג בין החברות בטענה שהשליטה של בזק בתשתיות קוויות בנוסף לשליטה בתשתיות לוויין, מאפשרת לחברה אחזקה גדולה מדי בתשתיות תקשורת

רשות ההגבלים העסקיים לא תאשר את המיזוג בין בזק לחברה-הבת שלה yes, אלא לאחר שיוקם שוק סיטונאי שיאפשר למתחרות של בזק לפעול על גבי התשתיות שלה.

ל"גלובס" נודע, שהרשות פנתה לאחרונה לחברות תקשורת וביקשה לדעת כיצד מתקדם המו"מ בנוגע להסדרת השוק הסיטונאי. בשוק מעריכים כי הרשות תתקשה להצדיק סירוב למיזוג כאשר יקום השוק הסיטונאי החדש שצפוי לכלול ארבע קבוצות תקשורת, ששתיים מהן, פרטנר וסלקום, אמורות לרכוש תשתיות במחירים מוזלים מבזק ומהוט.

עד כה, התנגדה הרשות למיזוג בין החברות בטענה שהשליטה של בזק בתשתיות קוויות בנוסף לשליטה בתשתיות לוויין, מאפשרת לחברה אחזקה גדולה מדי בתשתיות תקשורת (התשתית השלישית היא הכבלים). עמדה זו נדחתה על ידי בית הדין להגבלים עסקיים שהציע לאשר את המיזוג תחת תנאים, ואולם הרשות ערערה לבית המשפט העליון, והערעור התקבל. בבזק סבורים כי ההחלטה פוגעת ב-yes, שכן האיסור לשתף פעולה עם בזק ולהציע ללקוחות שירותי טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה, מעניקה למתחרה הוט יתרון.

מזה מספר שנים מנהלות הרשות וקבוצת בזק מו"מ שיאפשר את קידום המיזוג, זאת בעקבות שינויים בשוק התקשורת שעיקרם מעבר מסיבי של לקוחות לצפייה דרך האינטרנט ושיפור המהירות ברשתות הנייחות שמאפשר צפייה בטלוויזיה דרך האינטרנט.

היום, נציין, דיווחה בזק כי הגיעה להסכמות עם פרטנר בנוגע למבנה של השוק הסיטונאי החדש, אך העניין המהותי - המחיר - טרם סוכם. החברות החליטו שאם לא יצליחו להסכים על המחיר, משרד התקשורת הוא זה שיכריע בנושא.