הציבור מגדיל סיכון: הכסף זורם לקרנות אג"ח כללי ומניות

מתחילת החודש נרשמו גיוסים של כ-2.6 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות - קצב הגיוסים הגבוה ביותר בקרנות המסורתיות מאז אוקטובר 2010

תעשיית קרנות הנאמנות רשמה בשבוע שעבר גיוסים של כ-580 מיליון שקל - ירידה של כ-15% לעומת השבוע הקודם. למרות הלחימה בדרום ומאות הטילים שנורו מידי יום על ערי ישראל, המשקיעים המשיכו להגדיל סיכון שהתבטא בגיוסים לקרנות הקונצרניות והמנייתיות, ולפדיונות בקרנות הכספיות.

מתחילת החודש נרשמו גיוסים של כ-2.6 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות - קצב הגיוסים הגבוה ביותר בקרנות המסורתיות מאז אוקטובר 2010. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

הקרנות המסורתיות רושמות גיוסים של כ-640 מיליון שקל, ירידה של כ-10% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. הקרנות הקונצרניות נהנו מגיוס של כ-370 מיליון שקל - ירידה של כ-10% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם.

מנגד, קרנות אג"ח כללי, חלקן מעורבות עם מניות, מגבירות את קצב הגיוס: כ-115 מיליון שקל, עלייה של כ-65% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם.

קרנות אג"ח מדינה רושמות ירידה של כ-50% בקצב הגיוסים ביחס לשבוע הקודם, לאחר שגייסו השבוע כ-135 מיליון שקל. הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) מסכמות את השבוע עם גיוסים של כ-35 מיליון שקל, כשני שליש מתוכם נוספו לקרנות מניות ישראל.

מגמה מעורבת באפיק השקלי: הקרנות השקליות רשמו בשבוע שעבר גיוסים קלים של כ-20 מיליון שקל ומנגד, פדיונות של כ-60 מיליון שקל בקרנות הכספיות.