גננת שכחה ילד במכוניתה וגרמה למותו - מה עונשה?

השופטת אילתה זיסקינד הרשיעה, עפ"י הודאה, גננת מאבו-גוש ששכחה במושב האחורי של מכוניתה ילד בן 5 וגרמה למותו ■ העונש - 4 חודשי מאסר בפועל

השופטת אילתה זיסקינד מבית משפט השלום בירושלים הרשיעה, על-פי הודאה, גננת מאבו-גוש ששכחה במושב האחורי של מכוניתה ילד בן 5 וגרמה למותו, וגזרה עליה 4 חודשי מאסר בפועל.

השופטת ציינה בגזר הדין כי היא אינה סבורה כי יש בעונש מאסר שירוצה בעבודות שירות כדי לבטא את העונש ההולם את מכלול הנסיבות, "אלא יש להטיל עונש מאסר שיהלום באופן מאוזן את מכלול שיקולי הענישה, נתוני הנאשמת, המעשה שביצעה ותוצאתו הקשה של קיפוח חיי ילד".

לפי השופטת, "העונש ראוי, ויש בו כדי לבטא את ערך החיים מול קטילתם, אף שנגרמו ברשלנות ולא מתוך כוונה".

המקרה אירע באוקטובר 2009. הנאשמת נהגה בדרכה לגן בו עבדה באבו-גוש, כשהבחינה בילד והציעה לו טרמפ. עם הגיעם לגן יצאה הגננת לעבודתה אך שכחה את הילד ברכב ונעלה אותו בפנים. במשך כל יום העבודה שלה, שהחל ב-8:00 והסתיים ב-14:00, לא נזכרה הגננת בילד שבמכוניתה - והוא, בינתיים, נחנק למוות.

בסיום יום העבודה, כאשר שבה הגננת לרכבה וגילתה את הילד מת במושב האחורי, היא הוציאה אותו, הניחה את גופתו מתחת לעץ בסמוך לגן הילדים - ועזבה את המקום ברכבה מבלי להזעיק עזרה ומבלי להודיע לרשויות על אשר אירע.

לאחר האירוע איבדה הגננת את עבודתה וסבלה מתסמונת פוסט-טראומתית, מלווה בדיכאון עמוק. הפסיכולוגית שליוותה אותה הביעה חשש מהתנהגות אובדנית אם תקבל מאסר בפועל.

כמו כן, בסולחה שנערכה בכפר בין הורי הילד ומשפחת הגננת, הוסכם כי תשלם להם 875 אלף שקל. שירות המבחן המליץ על עונש של 6 חודשי עבודת שירות, אך השופטת החליטה כאמור על 4 חודשים מאסר בפועל.