חברת KLA פותחת שלוחה חדשה ביקנעם

החברה שעוסקת באספקת מיכון לקווי הייצור במפעלי השבבים תעסיק בשלב הראשון 20 עובדים: "מחפשים אנשי שבבים מנוסים ומבוגרים יחסית"

רוב החברות הבינלאומיות שפעילות בישראל צומחות באמצעות רכישות. הן מגייסות עובדים במהלך הפעילות השוטפת, אבל זינוק בסדר הגודל של כוח האדם מתבצע לרוב בעזרת רכישה. אין חברות היי-טק בינלאומיות רבות שפעילות כאן ומציגות צמיחה אורגנית חזקה. בחברת KLA, שביצעה מעט מאוד רכישות בהיסטוריה, מציגים בשנים האחרונות צמיחה בישראל בעקבות גיוסי כוח אדם אינטנסיביים.

החברה החלה להפעיל לאחרונה שלוחה נוספת ביקנעם, בנוסף למרכז שמספק פיתוח, ייצור ושיווק שמפעילה החברה במגדל העמק. ד"ר עמי אפלבויים, נשיא הפעילות בישראל, מסביר את המהלך: "אנחנו לא מצליחים למצוא את כמות האנשים שאנחנו צריכים בצפון, אז רצינו לפתוח מקום שקרוב יותר למרכז". המרכז החדש, ביקנעם, סמוך לכביש 6. המיקום הזה, להערכת החברה, יאפשר לה למשוך גם עובדים ממרכז הארץ, ועם זאת, הלוקיישן החדש אינו רחוק מדי מהמרכז במגדל העמק.

KLA , שנסחרת בנאסד"ק לפי 7.5 מיליארד דולר, היא אחת החברות המובילות בעולם באספקת מיכון לקווי הייצור במפעלי השבבים. החברה הוקמה על-ידי קן לוי ב-1976 והיא מתרכזת בבדיקות ואבחון שנדרשים לאורך קווי הייצור של הרכיבים האלקטרוניים במטרה לייעל את התפוקה במפעלים. בישראל, בה החלה החברה לפעול ב-1986, מתמחים בתחום המטרולוגיה - כלומר, בדיקת הפרמטרים הפיזיים של שכבות הסיליקון בשבבים, תהליך שמתבצע על-ידי מערכות אוטומטיות במפעלים.

בשנים האחרונות עובר תחום ייצור השבבים קפיצת מדרגה מבחינת הטכנולוגיה ואופי הפעילות. עלויות הקמת קווי הייצור נוגעות בשווי אסטרונומי - 4-6 מיליארד דולר למפעל. כך, נדרשים גם העובדים שמפתחים את הדור הבא של המיכון, לידע ויכולות גבוהים. לדברי אפלבויים, המועסקים שמחפשת החברה למרכז החדש אינם בוגרי אקדמיה טריים, אלא "אנשי שבבים מנוסים ומבוגרים יחסית, סביב גיל ארבעים", שכמוהם להערכת החברה ישנם יותר במרכז הארץ.

המרכז החדש, שיפעל תחת חטיבת המטרולוגיה האופטית, שמנוהלת על-ידי נועם קנול - מיועד להעסיק בשלב ראשון כ-20 עובדים, אם כי בחברה מקווים שיגדל בכמה עשרות נוספות בשנה הקרובה. הגידול של הפעילות ב-KLA ישראל לא מתחיל במרכז החדש. בשנתיים האחרונות גדל היקף המועסקים של החברה בישראל בכ-50%, ל-450 כיום.

מכירות במיליארדי שקלים

היקף המכירות מהפעילות שמיוצרת ומשווקת כאן מגיע למיליארדי שקלים. הצמיחה הזו אינה טריוויאלית. בשנת 2006, בעקבות נחיתת קטיושות באזור הצפון, החליטה KLA העולמית להעביר חלק ניכר מהפעילות בתחום המטרולוגיה לסינגפור. הנהלת החברה בישראל, הצליחה בשנים מאז להוכיח כי למרות הכול, הפעילות בישראל מוצלחת יותר מבחינת יעילות ותמחור והשאירה כאן את מרכז הכובד. את רוח הדברים היה ניתן לשמוע גם מהמנכ"ל, ריצ'ארד (ריק) וואלאס, בראיון לגלובס לפני כשנתיים, שאמר אז כי "אין שום דבר שמעכב אותנו מלגדול בישראל".

KLA
 KLA