הכתב בשטחים שלומי אלדר עוזב את חדשות 10: "הגעתי למיצוי"

כתב לעובדים: "מה אאחל לכם? שלא תצטרכו יותר להפגין לפני אף פוליטיקאי, ושהעשור הבא של חדשות 10 וערוץ 10 יהיה נטול מאבקים ואיומי סגירה"

הכתב לענייני פלסטינים של חדשות 10, שלומי אלדר, עוזב את החברה לאחר עשור. במכתב ששלח היום (ב') לעובדי החברה כתב אלדר כי הוא עוזב לאור תחושת מיצוי.

"מה אאחל לכם? שלא תצטרכו יותר להפגין לפני אף פוליטיקאי, ושהעשור הבא של חדשות 10 וערוץ 10 יהיה נטול מאבקים ואיומי סגירה", כתב אלדר.

במכתבו כותב אלדר: "היה מרתק, מסעיר ולפעמים קצת פחות. אתמול הודעתי לאבי אלקלעי על רצוני לפרוש. אחסוך מכם את סיפורי הנוסטלגיה על קומה 16 שהייתה אולם בבנייה והפכה לאולפן משוכלל, ועל השידור הראשון שנפתח בסטנד-אפ ראשון מעזה על מבצע צה"ל להריסת מחרטות. כן, היה פעם דבר כזה, ומה עברנו מאז המחרטה ועד המנהרה.

"אני חש שהגעתי למיצוי עצמי ומקצועי. ולארכיון הערוץ, לליעד, אומר את שאמרתי לארכיון ערוץ 1 כשנפרדתי מהם לשלום: אני משאיר ברשותכם חתיכת היסטוריה. שם זה מונח על מדפים, ואצלכם על קבצים".

באחרונה עזבו את חברת החדשות של ערוץ 10 גם יעקב אילון, מגיש המהדורה המרכזית, ואפי טריגר, עורך המהדורה המרכזית ב-3 השנים האחרונות. השניים הצטרפו לאתר mako של זכיינית ערוץ 2 קשת.

אלדר, חתן פרס סוקולוב, חיבר את הספרים "עזה כמוות" ו"להכיר את החמאס". סרטו "חיים יקרים" זכה בפרס האופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר בשנת 2010.

רגע זכור בקריירה של אלדר בערוץ 10 היה בזמן מבצע "עופרת יצוקה", אז העלה לשידור חי את ד"ר אבו אל-עייש, רופא פלסטיני, שתיאר בשידור חי את מות 3 בנותיו מירי פגזים ישראלים בעזה.

בחדשות 10 סירבו להגיב לידיעה.