מדד המעו"ף ירד מתחת ל-1,230 נק' לקראת הפקיעה מחר

מחר תתרחש פקיעת אופציות המעו"ף לנובמבר ■ עונת הדוחות לרבעון השלישי בישורת האחרונה - מחר ידווחו הבנקים הגדולים ■ מזכ"ל ה-OECD: אם ה"צוק הפיסקלי" בארה"ב יתגשם - הוא עשוי לדרדר כלכלה חלשה למיתון

הבורסה בתל אביב סגרה היום (ד') מסחר תנודתי בירידות, לאחר פתיחה שלילית ברקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מחר תתרחש פקיעת אופציות המעו"ף לחודש נובמבר לאחר עלייה של כ-1.5% מתחילת החודש במדד ת"א 25. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-780 מיליון שקל.

סיפור היום בשוק ההון אתמול, ונראה שיישאר כזה גם בימים האחרונים, הוא חקירתו של יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אידיבי אחזקות נוחי דנקנר שלשום ברשות לניירות ערך. דנקנר חשוד בעבירות תרמית בניירות ערך בסביבת הזמן בו נערכה הנפקה של קבוצת ההחזקות בפברואר השנה.

באופן ספציפי, דנקנר חשוב כי מקורב לו וסוחר בבורסה רכשו בהנחייתו מניות IDB בסמוך להנפקה בפברואר כדי להשפיע על המניה ו"לשמור על שערה". [לסיפור המלא]

היום הותר לפרסום שמו של הצלע השלישית בפרשת הרצת המניות לכאורה ב-IDB, מי שכונה ע"י רשות ני"ע "האחר": איתי שטרום, בעלי חברת ISP. אתמול נחשפה החקירה שמנהלת הרשות נגד נוחי דנקנר, שלפי טענת הרשות רקם "תוכנית תרמיתית" להשפעה על מניית IDB בעת ההנפקה בשלהי פברואר. עפ"י טענת הרשות, דנקנר השתמש בשטרום כדי לרכוש מניות IDB ולאחר ההנפקה הזרים לחשבונות 8 מיליון שקל.

מזכ"ל ארגון ה-OECD אנחל גוריה הזהיר כי "הכלכלה העולמית רחוקה מלצאת מבין העצים", וציין כי אם ה"צוק הפיסקלי" בארה"ב יתגשם - הוא בהחלט עשוי לדרדר כלכלה חלשה גם ככה למצב של מיתון.

עונת הדוחות בישורת האחרונה

האנליסטים גלעד אלפר וליאת גלזר מאקסלנס ממליצים למכור את מניות סלקום ופרטנר - הם מפחיתים המלצה למניות ל"תשואת חסר" מהמלצה קודמת של "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 31 שקל לסלקום ו-20 שקל לפרטנר.

עונת הדוחות נכנסת לישורת האחרונה, כאשר היום ומחר עתידות חברות ההחזקה כגון אידיבי אחזקות ואפריקה לסכם את הרבעון השלישי של השנה, וכן הבנקים פועלים , לאומי ודיסקונט .

ברקע דחיית ההנפקה של בבילון בוול סטריט לתחילת 2013, מביע בעל השליטה נועם לניר אמון בחברה. חברת ליוורמור שבשליטתו, המחזיקה ב-8.37% ממניות בבילון, רכשה אתמול בעסקה מחוץ לבורסה 50 אלף מניות בבילון במחיר של 29.5 שקל למניה, בסך כולל של כ-1.47 מיליון שקל מתוך מחזור של כמה מיליוני שקלים אתמול.

פז סיימה היום את השלב המוסדי של הרחבת סדרת ג' עם ביקושי יתר של כ-1.35 מיליארד שקל, פי 2.3 מהכמות המוצעת למשקיעים המוסדיים על ידי החברה, המסתכמת בכ-582 מיליון שקל. בימים הקרובים יתקיים השלב הציבורי של ההנפקה, במסגרתו צפויה החברה לגייס עוד 88 מיליון שקלים מהציבור.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]