למה יהיה כדאי להגיע לגמר הליגה האירופית?

אופ"א שוקלת להעניק לשתי הפיינאליסטיות מקום אוטומטי בצ'מפיונס ליג; בנוסף: קבוצות שיסיימו במקום 3 את שלב הבתים בצ'מפיונס, לא יעברו לליגה האירופית

‎אופ"א שוקלת לערוך שינויים מרחיקי לכת במפעלים האירופיים. במסגרת הניסיון להגדיל את האטרקטיביות של הליגה האירופית, בוחן ארגון כדורגל האירופי אפשרות לפיה שתי הקבוצות שיעפילו לגמר המפעל יזכו אוטומטית בעונה שלאחר מכן במקומות בצ'מפיונס ליג ללא כל קשר למיקומן בליגה. כך מפרסם "הטלגראף".

המחשבה מאחורי העניין היא להפוך את המרוץ בליגה האירופית לכדאי יותר, בעיקר לאור העובדה שחלק מהקבוצות עוברות מסע ארוך במיוחד של 14 משחקים כדי להגיע לגמר, ומתוגמלות באופן מינוי יחסית. המענקים בליגה האירופית קטנים מאוד ביחס לאלו המחולקים בצ'מפיונס ליג. כהשוואה, צ'לסי שזכתה בעונה שעברה בצ'מפיונס ליג קיבלה מאופ"א 59 מיליון אירו , לעומת 10.5 מיליון אירו שקיבלה אתלטיקו מדריד שזכתה בליגה האירופית.

שינוי נוסף שאופ"א בוחנת הוא ביטול המעבר בין המפעלים האירופיים במהלך עונה: בניגוד לנהוג כיום, קבוצות שסיימו את שלב הבתים של הצ'מפיונס ליג במקום השלישי, לא יעברו אוטומטית לשלב הנוק-אאוט של הליגה האירופית ולמעשה יסיימו את העונה האירופית שלהן.