הותר לפרסום שמו של "האחר" בפרשת נוחי דנקנר: איתי שטרום

שטרום, בעלי חברת ISP, חרד לפרטיותו; הוא חבר בלינקדאין ופייסבוק, אך אינו פעיל ■ ISP מייצגת בארץ את קרנות הנאמנות של פיקטה, אחד הבנקים הגדולים באירופה ■ בעבר ניהל את תיק ה-MBS של בנה"פ וגזר קופון של 2 מיליון דולר

הותר לפרסום שמו של הצלע השלישית בפרשת הרצת המניות לכאורה ב-IDB, מי שכונה על-ידי רשות ניירות ערך "האחר": איתי שטרום, בעלי חברת ISP.

אתמול (ג') נחשפה החקירה שמנהלת הרשות נגד נוחי דנקנר, שלפי טענת הרשות רקם "תוכנית תרמיתית" להשפעה על מניית IDB בעת ההנפקה בשלהי פברואר. על-פי טענת הרשות, דנקנר השתמש בשטרום כדי לרכוש מניות IDB, ולאחר ההנפקה הזרים לחשבונות 8 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

איתי שטרום בן ה-44 הוא הבעלים של חברת ברוקרים קטנה ואלמונית יחסית, ISP Financial Services, לצד רואי טל. שטרום, שנשוי לחמוטל, אוהב להתרועע עם העשירון העליון, ונצפה באירועים כמו מכירה פומבית של עבודות אמנות למטרות תרומה, לצד עשירי המשק, ובהם גם נוחי דנקנר.

שטרום חרד מאוד לפרטיות שלו. הוא אמנם רשום ברשת החברתית-עסקית לינקדאין אך אינו פעיל בה, וכך גם ברשת פייסבוק, ששם יש לו מספר מועט של חברים.

לפני מספר שנים התמנה שטרום ליו"ר החברה הבורסאית מובייל מקס, שמספקת פתרונות תוכנה בתחום התקשורת הסלולרית. שטרום גם מחזיק ב-1.35% ממניות מובייל מקס, בשווי נוכחי של כ-61 אלף שקל.

שטרום למד בתיכון מקיף ו' בבאר-שבע, והשכלתו האקדמית כוללת תואר ראשון במינהל עסקים מהמכללה למינהל, ותואר שני במינהל עסקים (EMBA) מקלוג נורווסטרן ואוניברסיטת תל-אביב. הוא מכהן כדירקטור בכמה חברת פרטיות, ובהן חברה לייעוץ הנדסי וחברה להפקת אירועים.

חברת הברוקרים ISP שנוסדה ב-1993 פעילה בשוויץ ובישראל, ומייצגת בארץ את קרנות הנאמנות של הבנק השוויצרי פיקטה, אחד הבנקים הגדולים באירופה עם כ-400 מיליארד דולר נכסים מנוהלים. דווקא ISP הקטנה היא זו שנבחרה למכור את תיק האג"ח המגובות משכנתאות (MBS) של בנק הפועלים, על רקע המשבר הכלכלי ב-2009. לפי פרסומים, ISP גזרה מכך קופון של כ-2 מיליון דולר.

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, המייצגות את שטרום, מסרו בתגובה: "שטרום שיתף פעולה בחקירה באופן מלא כדי להזים את החשדות נגדו. מדובר בפעילות לגיטימית ועניינית שנעשתה בכספי הנוסטרו של החברה ולא בכספי הלקוחות, כחלק בלתי נפרד מפעילותה של החברה ובהתאם לחוק. שטרום משוכנע ובטוח בחפותו, ואנחנו מעריכות שיתברר כי אין בסיס לחשדות נגדו וכי הוא לא עבר כל עבירה".

מי אתה, עדי שלג?

‎עדי יהודה שלג (38) הוא הסוחר השני החשוד בפרשה. שלג נשוי למאיה, בעלי חברת סיטי ברוקר שעוסקת בתחום השירותים הפיננסיים. שלג מכהן כמנכ"ל החברה, שאותה הוא מגדיר בפרופיל שלו בלינקדאין כחברה "בעלת יחסי עבודה חזקים עם רוב, אם לא כל, הגופים המוסדיים בישראל".

במקביל, הקים וניהל שלג במשך שנים אחדות, ועד לאחרונה, את חברת ‏‏‏ISP Financial Trading‏. חברה זו קשורה כנראה ל-‏ISP‏ שבבעלות שטרום - שתי החברות רשומות באותה כתובת בהרצליה, ושטרום מכהן כדירקטור בחברה שהקים שלג.‏

בעבר עבד שלג כסוחר בחברת ההשקעות גילאון במשך כ-4 שנים. בין השנים 1997 ל-2001 הוא עבד כסוחר בניירות ערך בדסק המוסדי בבנק ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס. לפי הפרופיל של שלג בלינקדאין הוא בעל תואר ראשון בניהול מהמרכז הבינתחומי ותואר שני (‏MBA‏) מאוניברסיטת ‏Pace‏ בניו-יורק. ‏‎‎‏

עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, המייצגים את שלג, מסרו בתגובה: "מדובר בחשדות ראשוניים ביותר. אנו סמוכים ובטוחים שהעננה תוסר בתום החקירה, ונמשיך לשתף פעולה עם רשות ניירות ערך באופן מלא".