אקספון: גולן טלקום לא מעבירה לנו תשלומים בגין שיחות לחו"ל

הגישה נגדה תלונה במשרד התקשורת ■ גולן טלקום: "החוב לא שלנו. אנחנו עובדים על פתרון טכני"

חברת 018 אקספון יוצאת למאבק נגד חברת גולן טלקום לאחר שזו מעכבת העברת כספים בגין שיחות שביצעו מנויי גולן טלקום לחו"ל דרכה. במכתב זועם במיוחד כותבת 018 כי מדובר בהתנהגות בריונית של גולן טלקום שמנסה בכל דרך להימנע מהתחשבנות נורמטיבית בין חברות תקשורת, על מנת לנסות ולהביא לביטול האפשרות שלקוחותיה של גולן יחייגו לחו"ל דרך אקספון.

במכתב התלונה נגד גולן טלקום אומרת אקספון כי במשך חודשים ארוכים היא מנסה להגיע לסיכומים עם גולן טלקום על המודל של ההתחשבנות בין החברות, בדיוק כפי שהדבר נעשה מול חברות סלולר אחרות. לטענתה גולן מנסה בכל פעם מחדש להשתמש בתירוצים שונים ומשונים של קשיים טכנולוגיים שלפיהן היא אינה מסוגלת לקלוט את קבצי ההתחשבנות ולכן היא לא יכולה לשלם עדיין.

במכתב מבקשת אקספון את התערבותו הדחופה של משרד התקשורת לאור העובדה שהיקף החובות של גולן לאקספון הולך ותופח ומצד שני היא ממשיכה לדחות אותה, מה שמחייב תגובה מהירה ותקיפה כלפיה מצד משרד התקשורת. בנוסף, מחייב הדבר עיצום כספי כלפיה שכן החברה מפירה את תנאי הרישיון שלה ומחויבותה להתנהל בצורה מקובלת כלפי המפעילים עימם היא מקיימת יחסי קישור גומלין.

נזכיר כי גולן טלקום מציעה שיחות לחו"ל באופן עצמאי במסגרת החבילה שלה, אך יחד עם זאת ישנן מדינות שהחברה לא מספקת להן שירות ולכן לקוחות מתקשרים דרך מפעיל השיחות הבינלאומיות שנותן להם את המחיר הזול ביותר. גולן טלקום חויבה לאפשר למנויים שלה לבצע את השיחות לחו"ל דרך כל מפעיל בינלאומי.

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "לפי השיטה הרגולטורית החובות לאקספון לא שייכים לאף חברת סלולר (במקרה דנן לא לגולן טלקום) אלא למשתמש חברת אקספון כמב"ל. גולן טלקום מזמינה כל המב"לים לעשות את העבודה הטכנית שתאפשר למב"ל לחייב את הלקוח דרכה".