אחרי שמכר לגוגל ולטוויטר: אורי אלון מגייס למיזם חדש

המוצר של חברת Urban Compass עדיין לא נחשף אך אלון הצליח לגייס 8 מיליון דולר בסיבוב סיד ■ בגיוס שהוביל גולדמן זאקס השתתפו גם מנכ"ל אמריקן אקספרס וקרנות שהשקיעו בפייסבוק ובאינסטגרם

אורי אלון, שמכר לפני כשנה את הסטארט-אפ Julpan לטוויטר תמורת כ-40 מיליון דולר, עזב באחרונה את טוויטר לטובת הקמת סטארט-אפ חדש בשם Urban Compass.

החברה בבעלותו הודיעה אמש על גיוס של 8 מיליון דולר, בהובלת גולדמן זאקס לצד Thrive Capital (שהשקיעה בין היתר באינסטגרם), Founders Fund, קנת' צ'נולט (יו"ר ומנכ"ל אמריקן אקספרסס) ואחרים.

אלון עדיין לא חושף את המיזם החדש, שצפוי לעסוק בתחום החיפוש כמו המיזמים הקודמים שלו, והוא צפוי להשיק אותו, יחד עם שאר מייסדי Urban Compass בעוד כשנה. לדבריו, התכנון הפעם הוא לבנות חברה גדולה ולא לשאוף לאקזיט מהיר.

אלון, 32, הוא ישראלי לשעבר, שעבר לאוסטרליה, שם למד לדוקטורט בפילוסופיה. במסגרת הלימודים לתואר השני הוא למד קורס בכריית מידע באינטרנט, ומשם גם החל להתגלגל הרעיון לפרויקט שלו בדוקטורט - Orion, שקרוי על שמו. גוגל, יאהו ומיקרוסופט הביעו עניין רב והטיסו את אלון לארצות הברית. "לא ציפיתי לזה. הדהים אותי שהחברות האלה צריכות אלגוריתם של איזה ילד בן 25 מאוסטרליה", הוא אמר בראיון למגזין G של "גלובס", כשנבחר לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 40.

בסופו של דבר, המוצר נמכר לגוגל ואלון עבר לעבוד שם אך אחרי ארבע שנים החליט להמציא את עצמו מחדש וכך פתח את ג'ולפאן,

סטארט-אפ שמטרתו לשדרג את החיפוש באינטרנט לא רק על-פי מילות חיפוש, אלא על-פי ניתוח מידע חברתי שאנשים משתפים, כמו לינקים, ציוצים, לייקים ועוד. טוויטר הביעו התעניינות ורכשו את החברה.

בעקבות רכישת ג'ולפאן נפתח משרד של טוויטר בניו יורק, ואלון מונה למנהל תחום ההנדסה והאחראי על החיפוש בחברה - התפקיד הבכיר ביותר של ישראלי בטוויטר.

במקביל הוטמע המוצר של החברה בתוך השדרוג האחרון של טוויטר תחת השם Discover, שמאפשר לגלות מקרוב נושאים ומשתמשים טרנדיים בשירות המיקרו-בלוגינג.

העובדה שהצליח לגייס סכום יחסית גדול לסיבוב סיד ואף לצרף את גולדמן זאקס, שלרוב אינם משקיעים בחברות צעירות בתחילת הדרך, כמשקיעה, מעידים על הכיוון שאליו הולכת החברה.

גיוס של 8 מיליון דולר ל-SiSense

בתוך כך, השלימה חברת הסטארט-אפ הישראלית SiSense גיוס של 8 מיליון דולר בהשתתפות המשקיעים הקיימים קרן ג'נסיס, אופוס קפיטל, המשקיע אלי פרקש ומשקיעים פרטיים. על-פי נתוני IVC, עד כה גייסה החברה 13.5 מיליון דולר.

את החברה הקימו ב-2005 אלעד פרקש, המנהל הטכנולוגי שלה ובנו של אלי פרקש; אלעד ישראלי; גיא בויאנג'ו ואביעד הראל. את החברה מנהל עמית בנדוב. סיסנס מספקת פתרונות בינה עסקית (BI) מתקדמים, כשהמוצר שלה אמור לספק פתרון קצה אל קצה, שניתן להטמעה במערכות המחשוב של הלקוחות תוך שעות וללא צורך במומחיות בתחום ה-BI. המוצר של החברה מאפשר לבצע שאילתות מרובות ומורכבות בזמן אמת, בעזרת המחשב האישי בלבד.