איך מביאים מיליארד צופים?

השיא של סוזן בויל (מי זוכר?) דהה לעומת הבליץ הקוריאני

האם ניתן לחזות מתי מוצר, משחק או שירות אינטרנטי יהפכו ללהיט? אפשר לחזות מה יקלע לטעם ההמון ויהפוך לאטרקציה עבור מיליוני צרכנים בעולם המקוון? מדוע פייסבוק היא זו שהפכה לרשת החברתית השולטת עם למעלה ממיליארד משתמשים ולא קודמותיה, שהיו שם הרבה לפניה? ולמה דוקא אינסטגרם הייתה לחביבת המיליונים? ומה עם וייבר הישראלית, שחצתה לא מכבר את קו המאה מיליוני משתמשים?

כמובן, בכל המיזמים האלה פעלו יזמים מוכשרים ביותר. אבל יש גם חיבור של מזל ותיזמון וצירוף של נסיבות ועוד איזשהו מרכיב קסם לא ברור, וכשכל אלה מתחברים עם הכישרון היזמי - נוצר הלהיט, הדבר הגדול הבא.

הדבר נכון גם בעולם המוזיקה החדש. לפני כ-3 שנים התפעלנו כאן מהתפוצה הוויראלית המרשימה של הקליפ של זמרת אלמונית בשם סוזן בויל. היא הופיעה בתוכנית ריאליטי, רכשה את אהבת הקהל ותוך שבועות הגיעה ליותר מ-40 מיליון צפיות ביו-טיוב, מספר מרשים ביותר נכון לימים ההם. אבל כיום המספרים של בויל כבר נראים דהויים משהו, הרבה פחות מרשימים.

הלהיט הנוכחי שכבש את העולם בסערה הוא שיר של הראפר הדרום-קוריאני Psy. הקליפ "Gangnam Style" עלה ליו-טיוב ב-15 ביולי השנה. בדיוק חודשיים לאחר מכן הוא כבר זכה בספר השיאים של גינס בשיא ה"מספר הגדול ביותר של לייקים". ההישג הזה, 2,234,641 לייקים, היה די מרשים, אבל פרשנים ציינו אז כי הקליפ זכה "רק" ל 232 מיליון צפיות ביו-טיוב.

ג'סטין ביבר החזיק אז בשיא הצפיות, כשהלהיט שלו "Baby" צבר כבר כ-780 מיליון צפיות. ובכן, עברו חודשיים נוספים וביבר יכול להסתכל על Psy בקנאה, לאחר שעקף אותו בסוף השבוע האחרון.

נכון לאמצע השבוע שעבר עמד המונה של "גנגנם סטייל" על 834,471,172 צפיות, שיא עולמי מדהים למדי. אתרי האינטרנט כבר מדברים על התאריך בו יחצה הקליפ הזה את קו המיליארד צופים.

למה דווקא הלהיט הזה?

למה דווקא הלהיט הזה ולא מיליונים אחרים, שנראים כמוהו? יש פה מוזיקה קצבית אבל מונוטונית, תנועות ריקוד משעשעות אבל לא מקוריות (הטענה היא שהרקדנים מדמים רכיבה על סוס), צילומים מעניינים אבל לא מיוחדים.

אבל כל אלה ביחד, בתוספת התיזמון וכוח הקסם הנעלם, הפכו לסטייל מיוחד שלמעלה מ-10% מתושבי כדור הארץ מכירים אותו, כולל הילדים במדינת ישראל.

כידוע, ילדינו מתעניינים בתרבות הדרום-קוריאנית העשירה. אם אתם רוצים הוכחה, תבקשו מהילדים בבית להראות לכם את ריקוד ה-"Gangham Style". אני בטוח שתיהנו לצפות בבקיאותם בתרבות הרחוקה. זהו העולם החדש וילדינו רוקדים בו בסטייל.