איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח, בדרך להוביל שינויים בחברה

המנכ"ל החדש, שייכנס לתפקידו בשבוע הבא, יקדם את מכירת פעילויות חטיבת המימון הסמי-בנקאית

איזי כהן, המנכ"ל הנכנס של קבוצת כלל ביטוח , הנמנית עם קבוצת אי.די.בי, צפוי להוביל עם כניסתו לתפקיד כמה שינויים מבניים משמעותיים בקבוצה. כהן צפוי לקדם מכירת פעילויות מחטיבת המימון הסמי-בנקאית של הקבוצה, או אף סגירת חלק מהפעילויות, ובמקביל להשיב את החברה הבת "כלל בריאות" לתוך הקבוצה כחטיבה פנימית.

נוסף על כך, לפי הערכות בשוק, כהן צפוי לשנות את מבנה מערכי התביעות והתפעול בקבוצה, ולהקים מערך מכירות מאוחד. זאת כחלק מתפיסת עולמו, שהתבססה לאורך שנות כהונתו כמנכ"ל המתחרה הגדולה - קבוצת הביטוח מגדל. מכלל נמסר בתגובה, כי "איזי כהן יחל לשמש כמנכ"ל כלל בתחילת השבוע הבא, וכשישלים לגבש את תוכניותיו הן יובאו לאישור דירקטוריון החברה".

על פי הידוע, כלל בריאות תהפוך להיות חטיבת הבריאות בתוך כלל, וחלק מפעילויותיה, כגון הטיפול בתביעות, עשויים להשתלב כחלק ממערכים של כלל.

כלל בריאות הוקמה כחברה נפרדת על גבי רישיון המבטח של חברת "אריה" בתחילת 2006. החברה מרכזת עצמאית את כל פעילויות כלל ביטוח בתחומי ביטוחי הבריאות והסיעוד, והיא נחשבת לאחת משלוש השחקניות המרכזיות בתחומים אלה. החברה, המנוהלת על-ידי ראובן קפלן, תמשיך לעסוק בתחומי הליבה שלה כחטיבה עצמאית.

חטיבת כלל מימון, שמנוהלת על-ידי אסתי פרידמן, היא סיפור קצת שונה. מדובר בחטיבה שמציגה רווחיות לכל אורך הדרך, אך אינה עשויה מקשה אחת, כי אם כמה פעילויות נפרדות. החטיבה אינה למכירה כחטיבה כוללת, אך עם זאת, יש בה כמה פעילויות - בדגש על פעילויות האשראי הצרכני - שיועמדו למכירה, ובכל מקרה לא ימשיכו להוות יעד מבחינת הקבוצה.

מנגד, כלל ביטוח אשראי וכלל משכנתאות היו קיימות בכלל עוד קודם להקמת החטיבה, ושתיהן - יחד עם חלק מפעילויות המימון - ייבלעו בתוך כלל ביטוח.