מה צופים בגולדמן זאקס לשנת 2013; ולמה הם אופטימים?

בנק ההשקעות פרסם היום את התחזית שלו לשנת 2013 וממנה עולה מידה רבה של אופטימיות ■ בין התחזיות: לא יהיה צוק פיסקלי, החששות מאירופה יפחתו והתייצבות בשוק הנדל"ן בארה"ב

סוף השנה האזרחית מתקרב וככל שעובר הזמן מתגברים החששות בנוגע לצוק הפיסקאלי שמאיים על עתידה הכלכלי של ארצות הברית. בבנק ההשקעות גולדמן זאקס החליטו לפרסם היום את התחזיות שלהם לשנת 2013, ולמרות כל החששות, הינה אופטימית במיוחד.

גולדמן התחילו את התחזיות שלהם עם תחזית למדד ה-S&P500, שעל פי דעתם יעמוד על רמה של 1575 בעוד שנה מעכשיו מה שמהווה אפסייד של כ-12%. הרווחים עבור ה-S&P צפויים להיות מעל ל-4% בשנים 2013 ו-2014. בגודלמן מעריכים שהמדד יגיע יחצה את רמת ה-1450 נקודות תוך 3 חודשים ואת רמת ה-1500 נקודות הוא יחצה בעוד כחצי שנה.

בבנק ההשקעות מעריכים שלמרות כל החששות מהצוק הפיסקלי, לבסוף הוא לא יתממש, אך משמעות העניין שתהיה העלאת מסים וירידה בהיקף ההוצאות הממשלתית. בגודלמן זאקס מעריכים לאחר שיוסר החשש מהצוק הפיסקלי, כלכלת ארצות הברית תחזור למסלול של צמיחה יציבה ותצמח ב-1.9% בשנת 2013 וב-2.9% בשנת 2014. עם הסרת החשש מהצוק הפיסקלי "המערבולת הפוליטית המעצבנת שמנעה מחברות לקחת סיכונים בשנת 2012 תיעלם", לשון התחזית של גולדמן.

בבנק ההשקעות סיפק גם תחזיות אחרות לפיהן הביצועים של המניות בשנת 2013 יהיו טובים יותר מהביצועים של אגרות החוב של ארצות הברית, ושמניות בעלות חשיפה לשווקים בברזיל, רוסיה, הודו וסין ישיגו תוצאות טובות יותר מאשר מניות החשופות לחברות בארצות הברית.

בנוסף מעריכים בגולדמן כי הסיכון מאירופה יפחת אך עדיין יהיה קיים וכי הצמיחה בסין תתייצב אך לא תהיה כמו בשנים שעברו. לבסוף בבנק ההשקעות מעריכים כי שוק הנדל"ן בארצות הברית יתייצב בשנה הבאה והמגזר הפרטי במדינה יתחיל להתאושש.