לאומי: הסנטימנט החיובי בשוק צפוי להימשך בעתיד הקרוב

כלכלני הפועלים: "ממליצים למקד את האחזקה המנייתית במניותיהן של חברות מענפים דפנסיביים, המוטים לתחומי הבסיס, ופחות לחברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל"

"אנו מעריכים כי הסנטימנט החיובי בשוק צפוי להימשך בתקופה הקרובה על רקע הרגיעה במצב הביטחוני, הבחירות הקרבות, האופטימיות היחסית בנוגע לאתגרים הכלכליים בעולם ולקראת סוף השנה האזרחית. עם זאת, אנו צופים כי בדוחות הרבעון הבא התוצאות יהיו חלשות ביחס לזה הנוכחי. זאת בין היתר עקב התגברות האינדיקאטורים המצביעים על האטה בכלכלה הריאלית המקומית". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בנוגע לשוק האג"ח מציינים בלאומי כי רמת התשואות הנמוכה הגוזרת תשואה ריאלית אפסית בחלקו הקצר של העקום תומכת בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

באג"ח הקונצרני מעריכים כלכלני לאומי כי לנוכח ירידת התשואות החדה שחלה בחודשים האחרונים, במיוחד בעת הנוכחית יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפוייה הולמת את הסיכון. "ככלל אנו מעדיפים את סיכון החברות על פני סיכון הזמן. הדבר ניתן להשגה על ידי התמקדות בחברות תזרימיות ובמח"מ קצר (עד כ- 3 שנים) תוך פיזור ענפי ועיסקי גבוה".

בנוגע לשוק המט"ח מעריכים בלאומי כי מגמת המסחר במטבע החוץ מול השקל תתנהל בדומה למגמת המסחר בעולם. עם זאת, במידה ותהיינה התפתחויות חדשות בגזרה הבטחונית עשוי השקל לחזור ולהיחלש, כאשר משקלם הנמוך יחסית של המשקיעים הזרים בשוק אגרות החוב הממשלתיות והמק"מ, צפוי למתן את המגמה.

כלכלני הפועלים מציינים בסקירה השבועית כי "אנו רואים לנכון לשמר את רמת החשיפה הנוכחית ברכיב המנייתי, קרי אחזקה של 60%-70% מהפוזיציה שהוגדרה על ידי הלקוח, ותוך מתן הדעת לכך שגורמי הסיכון בשוק עדיין קיימים. ללקוחות שונאי סיכון, אנו עדיין ממליצים לנקוט בקו זהיר, עם חשיפה מנייתית נמוכה יחסית. אנו ממליצים למקד את האחזקה המנייתית במניותיהן של חברות מענפים דפנסיביים, המוטים לתחומי הבסיס, ופחות לחברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל".