אמפנול רוכשת את תל-עד ב-60-70 מיליון דולר

ספקית הרכיבים האמריקנית נכנסת לשוק הישראלי באמצעות רכישת הפעילות ■ כ-360 מעובדי תל-עד בישראל ובסין יעברו לאמפנול

אחת לתקופה מתבצע בישראל שינוי במרקם הכוחות של החברות שעוסקות בהפצה של ייצור רכיבים אלקטרוניים, תחום שנמצא על התפר שבין חברות ההיי-טק הקלאסיות, לבין קבלנים מצד שלישי שמספקים פתרונות ייצור. הפעם, מדובר בחברת תל-עד מכפר סבא, אחת המפיצות והיצרניות הגדולות בארץ של רכיבים בתחומי ציוד התקשורת.

בסוף השבוע נרכשה חלק מפעילות חברת תל-עד שנוסדה ב-1986, על ידי ספקית ציוד האלקטרוניקה אמפנול (Amphenol) מארה"ב. דבר הרכישה לא פורסם עדיין באופן רשמי, למרות שאמפנול היא חברה ציבורית שנסחרת ב-NYSE לפי 10 מיליארד דולר. לפי הערכות, הרכישה התבצעה תמורת 60-70 מיליון דולר במזומן.

תל-עד, שהוקמה ע"י שלומי שולץ שמכהן גם כמנכ"ל, היא המפיצה הישראלית של מוצרי אמפנול, ומספקת שירותי הפצה, ייצור ולוגיסטיקה לרכיבי אלקטרוניקה שמיועדים בעיקר לציוד תקשורת. חלק מרכזי בפעילות של תל-עד הוא בהפצת מחברים לכבלים (Connectors) שמיועדים לתקשורת אופטית, למוצרי אלקטרוניקה או לטכנולוגיות מחשוב .תל-עד מוחזקת בהיקף של 70% ע"י שולץ ו-30% נוספים מהחברה הם בידי עליזה ענבר.

זהו לא האקזיט הראשון של שולץ בתחום הפצת הרכיבים. לפני כשנתיים וחצי, מכרו שולץ ושותפו, אבי ענבר, את חברת נט-איי ל-TTI האמריקנית שבבעלות ברקשייר האת'אווי של וורן באפט. כוונתה של אמפנול, שאמורה למכור השנה בהיקף של כ-4.3 מיליארד דולר, להפוך את פעילות ההפצה של תל-עד לסניף שלה בישראל והיא תפעל תחת השם אמפנול תל-עד ישראל. היקף המכירות של הפעילות שרוכשת אמפנול הוא כ-70 מיליון דולר בשנה והיא רווחית.

תל-עד תמשיך להתקיים כישות עסקית ותמשיך לספק שירותים שלא נמכרו בעיסקה, כגון בתחום האלחוט והאחסון. כך שלאמפנול יעברו כ-360 עובדים מפעילות החברה בישראל ובסין, בה היא מעסיקה 150 עובדים.

רכישה נוספת ל-EMC

במקביל, נסגרה בסוף השבוע עיסקה נוספת בתחום הטכנולוגי. ענקית האחסון EMC ביצעה רכישה נוספת בישראל, הפעם של חברת More IT Resources , שמספקת פתרונות ניטור וניהול לבסיסי נתונים.

העיסקה פורסמה בבלוג של פעילות חטיבת Greenplum ב-EMC, אך לא יצאה על כך הודעה רשמית של החברה. הסיבה היא היקף העיסקה, שהסתכמה על פי הערכות ב-10-20 מיליון דולר. More IT Resources הוקמה לפני כשש שנים ולפני שנה הצטרף לחברה כמשקיע שחר אפעל.