ספרוט: "הביקוש ממשיך לעלות והזהב עשוי לזנק ב-500%"

איש העסקים המיליארדר טען בראיון לבלוג הכלכלי "קינג וורלד" כי הבנקים המרכזיים שיחררו כמויות גדולות של זהב לשוק כחלק מהניסיון שלהם למנוע קריסה כלכלית אך הביקושים המשיכו לגדול

בעוד הלחצים האינפלציונים גוברים בכל רחבי העולם והביקוש לזהב גובר, אנליסטים רבים סוברים כי המתכת היקרה תמשיך במגמה החיובית ותזנק בעשרות אחוזים בתקופה הקרובה.

אחד מאותם משקיעים המאמינים בזהב הוא איש העסקים המיליארדר אריק ספרוט (Sprott) שמציין בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד", כי לפי הנתונים האחרונים המכירות של המתכת היקרה שילשו את עצמם בחודש האחרון, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר במקביל מכירות הכסף עלו ב-120%. "הביקוש לזהב ולכסף חזר לרמות מהותיות מאוד ואי אפשר להתעלם מכך", הוא טוען.

ספרוט טוען כי למעשה הבנקים המרכזיים בכל העולם שיחררו לשווקים כמויות גדולות של המתכת היקרה ולכן הוא מעריך כי נשארו להם כמויות קטנות של זהב, חרף העובדה שכעת הם מעוניינים לרכוש אותו בחזרה.

"אין ספק שהבנקים המרכזיים מנסים למנוע קריסה כלכלית ואחד הצעדים שהם נוקטים בהם זה לנסות לשלוט במחירי הזהב והכסף", הוא מוסיף. "הם (הבנקים המרכזיים) יעשו הכל כדי להראות לכולם שהמערכת היא נורמלית ותקינה וימשיכו להדפיס כספים, שלדעתי זהו מעשה שגוי. מנגד הם ממשיכים למכור את הזהב".

ספרוט סבור כי הביקוש לזהב גדל לא רק בשוק הפיזי, אלר גם בשווקים הפיננסים, זאת בעיקר בשל ההמלצות הרבות למשקיעים להשקיע לפחות 5% מכספם בזהב. מעבר לכך הוא סבור שלפחות 1% מכלל הנכסים הפיננסים הם זהב וסביר להניח שהסחורה החמה עשויה לזנק בכ-500% בשל הביקושים הגבוהים וההיצע היחסית נמוך (שגודל במממוצע שנתי בכ-1.5%).