מהו מקומו של המרכיב הרגשי בהחלטות כלכליות?

במושב הדיון "עסקים ורציונליות" בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס" ידנו בשאלה כיצד ניתן לעשות שימוש בהטיות התנהגותיות כדי להשפיע על בעלי שליטה לבצע פעילות עסקית, ועוד

מהו מקומו של המרכיב הרגשי והמרכיב הרציונלי במשברים כלכליים ובמחאות חברתיות וכלליות - סביב נושא זה יתקיים הדיון "עסקים ורציונליות" בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס".

הדיון יעסוק בספרו של פרופ' אייל וינטר "רגשות רציונליים - איך הרגש מצליח במקום שבו השכל נכשל". הספר מתמקד בקשר שבין המערכת הרגשית לרציונלית, והשלכות קשר זה על מגוון סוגיות, בעיקר כלכליות, אך גם כאלו הקשורות לחברה - משפחה זוגיות, דת ואמנות.

בין היתר יעלו בדיון השאלות הבאות: כיצד ניתן לעשות שימוש בהטיות התנהגותיות כדי להשפיע על בעלי שליטה לבצע פעילות עסקית לרווחת החברה ולא רק למען האינטרס הכלכלי הצר של בעל השליטה? האם הצלחת מדיניות רווחה תלויה רק במדיניות הממשלתית או גם בתובנות ובפסיכולוגיה הקולקטיבית?

במושב ייקחו חלק חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, מהמרכז לחקר הרציונליות, האוניברסיטה העברית; פרופ' אייל וינטר, המרכז לחקר הרציונליות והמחלקה לכלכלה האוניברסיטה העברית בירושלים; פרופ' אוה אילוז, המרכז לחקר רציונליות וראש הקתדרה לסוציולוגיה ע"ש רוז אייזק באוניברסיטה העברית, נשיאת בצלאל; פרופ' אלון הראל, פרופ' למשפטים ע"ש מיזוק, האונ' העברית בירושלים; ופרופ' איתן ששינסקי, הקתדרה למימון ציבורי ע"ש סיר אייזיק וולפסון (אמריטוס), המחלקה לכלכלה האוניברסיטה העברית בירושלים. המנחה תהיה ליאת רון, כתבת "גלובס".

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה בארץ ובעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012