הצצה ליעדי המומחים לטיולים: לאן נוסעים מנכ"לים בענף התיירות?

המומחים למסעות בוטיק צועדים אל השקיעה יד ביד עם אריה, ומאזינים לנגינת החולות ■ ארבעה מנכ"לים בענף התיירות מספרים על יעדים נדירים במיוחד

מונגוליה, מסע אופנועים במדבר גובי

אריק ברא"ז מנכ"ל XTRIP

"לחצות את מדבר גובי באופנוע זו חוויה של פעם בחיים. הרכיבה שם כל כך מוזרה עד שיש תחושה שאתה נוסע על הירח. מונגוליה מאתגרת משום שזו אחת המדינות הפחות מיושבות בעולם, הסובלת מתנאי מזג אוויר קיצוניים - הטמפרטורה נעה בין 40 מעלות בקיץ, למינוס 40 בחורף.

"לאחרונה יצאנו למסע אופנועים שהתחיל בבירה אולן-בטאר, שבו חצינו את מדבר גובי עד גבול סין. זה אחד המדבריות הגדולים והקשים בעולם, מכיוון שהוא ענק ומאוד צחיח, והאתגר היה אדיר. תנאי השטח השתנו ללא הרף. סביב עיר הבירה השטח הררי מאוד, וממנו יצאנו אל מישורי הסוואנה האינסופיים. המישורים כל כך אדירים, עד שאפשר ממש לראות את קימורי כדור הארץ. באזורי דיונות החול האינסופיות, הכול כל כך צלול וכשהרוח מזיזה את הגרגרים, החול ממש מנגן כמו חליל. לפעמים עולה מולך פטה מורגנה. רכבנו 1,560 קילומטרים בשבעה ימים, מלווים בשתי משאיות שסחבו אוכל ודלק. את הלילות בילינו באוהלי יוטה של הנוודים המקומיים. הם הכינו עבורנו אוכל מסורתי, והבנות הרתיחו מים על מדורה כדי שנתקלח".

אריק ברא
 אריק ברא

מסביב לעולם ב-23 יום

יניב שטיינברג מנכ"ל פריבילג'

"פעמיים בשנה ממריא בואינג 757 למסע מרהיב המקיף את העולם ב-23 יום. על סיפונו מתקבצים באופן דיסקרטי ביותר 100 נבחרים שנהנים משירות של מחלקה ראשונה. גרעין האנשים שמצטרף לנסיעה הוא ברובו קבוע, מכל העולם, ובכל שנה משתנה המסלול.

"הפעם יוצא המטוס מאורלנדו ארה"ב. היעד הראשון הוא מאצ'ו פיצ'ו בפרו, משם לאיי הפסחא ולאחריהם איי סמואה הוולקניים. התחנה הרביעית היא ריף האלמוגים הגדול באוסטרליה. סקירה חפוזה של הנוף התת מימי המרהיב וממשיכים לקמבודיה, למקדש אנגקור ואט המפואר, ואחריו אל הטאג' מאהל, שקסמו מספק תענוג גם למי שראו כבר הכול.

"משם במעבר חד לטנזניה לשמורת הסרנגטי, לצפייה מקרוב באריות ונמרים. היעד הבא הוא הפירמידות בלוקסור והתחנה האחרונה היא פז שבמרוקו. בתחנות המסע מבלים הנוסעים במלונות סופר מפוארים כדוגמת מלון מונסטריו (המנזר) שנמצא בלב העיר העתיקה קוסקו שבפרו או מלון סופיטל היוקרתי שבמרוקו"

יניב שטיינברג אוסטרליה / צילום: איל יצהר shutterstock
 יניב שטיינברג אוסטרליה / צילום: איל יצהר shutterstock

יפן, המקומות הנסתרים

חיים שוסטר מנכ"ל איסתא סטייל וטיולי LIFE

"יפן היא ארץ שבה רב הנסתר על הגלוי. 98% מהמקומות, האירועים או המפגשים היפניים חסומים לזרים, ורק בזכות קשרים אפשר להיחשף אליהם. יש מקדשים מיוחדים שמי שרוצה לבקר בהם חייב להעתיק טקסט של סוטרה בודהיסטית. כל מבקר חייב לשבת חצי שעה בדממה מוחלטת ולהעתיק טקסט בכתב הקנג'י הקדום. ההעתקה אמורה לאפשר כניסה לשקט הנפשי של הריק.

במהלך הטיול פגשנו גיישה אמיתית (לא שחקנית מצובעת מתחזה), אשר הופיעה בחברת מתלמדת. יחד הן עינגו אותנו בשלל מיומנויות הכוללות ארוחה, נגינה ושירה מסורתית. משם המשכנו לאורוות סומו, שבהן מתאמנים היוקוזונות. הבטנו מקרוב בגמישות וכושר הסבל של הרי האדם הללו.

את הלילות בילינו בבתי מלון מסורתיים הנקראים ריוקן, הקיימים מאות שנים. שם מקדשים את תרבות הרחצה היפנית, ובחלקם אפשר למצוא בתוך החדר מעיין חם. הארוחות הן יצירות מופת ממיטב הבישול היפני, שכולל הרבה מעבר לסושי ולסשימי המוכרים. בכל מקום כזה יש גם גן יפני וסידורי פרחים מרגשים עד דמעות".

חיים שוסטר יפן / צילום: תמר מצפי shutterstock
 חיים שוסטר יפן / צילום: תמר מצפי shutterstock

סיישל ומאוריציוס

טלי יטיב מנכ"לית ובעלי MEDRAFT SPIRIT

"ביקור משולב בסיישל ומאוריציוס מייצר חופשה מלכותית. סיישל הוא אחד המקומות היפים בעולם, יש בו ג'ונגלים, יערות גשם, חופים מרהיבים ונוף בתולי לגמרי. החול לבן, הים בצבע טורקיז ועל האיים הקטנטנים יש בתי מלון מפנקים מאוד. מהאי המרכזי ממשיכים לאי הצפוני (north island) שכולו מלון. לא סתם הנסיך וויליאם ואשתו קייט החליטו לבלות דווקא שם את ירח הדבש שלהם. במלון 12 בקתות בלבד, שנמצאות מטרים ספורים מהמים. לכל בקתה משרת צמוד, שיביא לכם כל מה שתרצו, וצמוד לבקתה יש גם חדר ספא קטן. מי שלא מסתפק ברביצה יוכל ליהנות מכל ספורט ימי שידמיין מקיאקים ועד שנורקלים. בערב יבשל לכם השף ארוחה על החוף ואם תרצו ינגנו וירקדו עבורכם.

"מי שכל הרומנטיקה הזאת דביקה מדי עבורו יוכל להמשיך בטיסה למאוריציוס. מלבד צלילה אתגרית יכול המבקר האמיץ לטייל בספארי עם אריה אמיתי ומאולף יד ביד. בהתחלה נכנסים לשטח מגודר שבו נמצא גם המאמן וכשנראה שהכול כשורה יוצאים לשטח פתוח ומטיילים לצד החיות האחרות שבשמורה, כמו זברות וטווסים. כמו חופשה מלכותית אמיתית תוכלו לצעוד בנחת לעבר השקיעה כשאתם מלווים באריה חי ונושם".

טלי יטיב סיישל ומאוריציוס / צילום: רמי זרנגר shutterstock
 טלי יטיב סיישל ומאוריציוס / צילום: רמי זרנגר shutterstock