שנתיים אחרי ההשקה: אפליקציית החדשות The Daily תיסגר

The Daily הושקה לפני שנתיים במטרה ליצור עיתון יומי דיגיטלי שיהווה תחלופה לעיתון הפרינט ■ אנליסט: "האפליקציה נכשלה כי היא הייתה פשוט משעממת"

רופרט מרדוק, מבעלי קבוצת ניוז קורפ, החליט לבטל את פרויקט אפליקציית החדשות השאפתני The Dialy. ההודעה על כך נמסרה אתמול (ב'), והיא מסמלת את הקושי שבמעבר מהפרינט לדיגיטל.

The Daily הושק לפני שנתיים, והמטרה המוצהרת הייתה ליצור עיתון יומי דיגיטלי שיהווה עבור הקוראים, הצעירים בעיקר, תחלופה לעיתון הפרינט.

מדוע אם כן נכשל המיזם? לדברי קן דוקטור, אנליסט של תחום התקשורת, "האפליקציה הייתה פשוט משעממת. באופן גרפי היא הייתה אטרקטיבית, אבל היא לא הציגה מספיק תוכן כדי שאנשים ישנו את הרגלי הקריאה שלהם".

השקעה של 80 מיליון דולר

אנליסטים שמסקרים את ניוז קורפ טוענים כי במיזם הושקעו 80 מיליון דולר, וגויסו אליו עיתונאים בכירים ומעצבים גרפיים מהשורה הראשונה. חלקם צפוי להשתלב כעת במסגרת מערכת ה"ניו-יורק פוסט" השייכת לקבוצה.

בהצהרה שפרסם מרדוק הוא אמר כי "ההשקה של The Daily הייתה מהלך נועז בעולם העיתונות הדיגיטלי. לצערנו, הניסיון שלנו הוכיח כי אין מספיק קהל כדי לתמוך במודל העסקי לאורך זמן".

מנתונים שפורסמו בתקשורת עולה כי המודל העסקי התבסס על לפחות 750 אלף מנויים, אך בפועל היו רק כ-100 אלף, ולא נראה היה שקצב ההצטרפות משמעותי במיוחד.