אושר התקציב למשרד השיכון: 44 מיליון שקל - ל"מחיר למשתכן"

ועדת הכספים אישרה תקציב של כ-538 מיליון שקל למשרד השיכון ■ בין היתר אושרו תקציבים לכיסוי הנחות בקרקעות המשווקות לחיילים משוחררים, אך גם למכרזי המחיר למשתכן

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג') העברת תקציב בסך של כחצי מיליארד שקל למשרד הבינוי והשיכון, כאשר ברובו נועד לכיסוי שורה של הנחות בקרקעות שנמכרות על-ידי המדינה. עם זאת, כ-44 מיליון שקל מתקציב זה נועד להנחות בקרקעות המשווקות במכרזי המחיר למשתכן.

בין היתר, אושרו תקציבים לכיסוי הנחות בקרקעות המשווקות לחיילים משוחררים, לכיסוי הנחות וסבסוד בקרקעות המשווקות באזורי עדיפות לאומית, לסבסוד פיתוח בישובי מיעוטים ולכיסוי הנחות בקרקעות הנמכרות באזור עוטף עזה.

מדובר בתקציב לכיסוי הנחות לקרקעות שחלקן שווקו טרם העתירה האחרונה בנושא, בערים: חיפה, יקנעם, טירת הכרמל ובאר יעקב, עם עדיפות ליוצאי צבא. מדובר בשיווקים ברחבי הארץ בהם ניתנות הנחות במחירי הקרקעות לזוגות הצעירים.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה כי "הטענות בדבר העדיפות שניתנת בקריטריונים הנוכחיים במכרזי מחיר למשתכן לטובת הציבור החרדי הינן בגדר הסתה, והחזרה עליהן לא תשנה זאת".

עוד נמסר: "היחידים שמקבלים עדיפות במכרזים הם יוצאי הצבא, ואיננו מבדילים בין אלה שיש להם לאלה שאין להם. המכרזים הללו עולים בקנה אחד עם המדיניות המרכזית שמוביל השר אטיאס מאז כניסתו לתפקיד שקרקעות המדינה נועדו לשרת את האזרחים ולא את הרווחים".