בכיר בחדר מסחר: "התעניינות גוברת מצד הזרים בדיסקונט"

מניית הבנק עלתה בפחות משבוע ביותר מ-8%, בין היתר הודות לדוחות כספיים טובים וחשיפת "גלובס" כי דיסקונט ניו יורק על המדף ■ גורם בחדר מסחר: "השוק מריח תחילת פתרון למבנה ההון של דיסקונט"

מניית דיסקונט מרכזת בימים האחרונים עניין רב בשוק, והיא רשמה עלייה של 6.7% ממועד פרסום תוצאות הרבעון השלישי ביום ה' האחרון, לא כולל את העלייה היום (ה').

ברקע העלייה, דוחות טובים לרבעון החולף (על פי אנליסטים) והחשיפה של "גלובס" השבוע כי דיסקונט שם את דיסקונט ניו יורק על המדף, וכי בנק הפועלים כבר קיבל היתר מרשויות החוק בארה"ב לרכישה.

ואולם, ייתכן כי ישנה סיבה נוספת, משמעותית יותר. מבדיקת "גלובס" בחדרי מסחר שונים עולה תמונה, לפיה משקיעים זרים החלו להזרים פקודות קנייה למניית דיסקונט. בכיר בחדר מסחר מרכזי אומר בשיחה עם "גלובס" כי "אנחנו רואים התעניינות הולכת וגוברת במניית דיסקונט מצד הזרים, שמעריכים התקדמות בפתרון סוגיית ההון של הבנק. סביר להניח כי הערכות או ידיעות כי דיסקונט שם על המדף את השלוחה בניו יורק גורמת לגורמים בארה"ב 'לזרוק כסף' על מניית הבנק. הבעיה של דיסקונט תמיד הייתה סוגיית היעילות התפעולית והלימות ההון, ומנגד אי אפשר להתעלם ממכפיל זול בו נסחרת מניית הבנק".

גורם נוסף אמר ל"גלובס" כי "השוק מריח תחילת פתרון למבנה ההון של דיסקונט. זה התחיל בדוחות הכספיים האחרונים, בהם ראו כיצד ההתייעלות והקיצוצים מתחילים לשאת פירות, וממשיך באפשרות לשיפור ניכר במצבת ההון של הבנק".