קנס של 75,000 שקל לרשת עדן טבע מרקט על הטעיית צרכנים

עפ"י כתב האישום, בסניף עדן טבע מרקט בחוצות המפרץ הוצגו שלטים שהציעו ויטמינים בהנחה, כאשר נוסח השלט גרם לאשליה של מבצע ולהטעיה

הרשתות פועלות שלא על-פי חוק ונענשות: רק השבוע פורסם כי רשת טיב טעם נקנסה בכ-50,000 שקל בגין הפקעת מחיר חלב שבפיקוח במשך 5 חודשים, והיום (ד') מודיע משרד התמ"ת כי רשת עדן טבע מרקט הורשעה בהטעיית צרכנים ונקנסה ב-75,000 שקל.

גם הפעם הפסיקה היא תוצר של ערנות צרכנים: תלונת צרכן הובילה לביקורת של מפקחי משרד התמ"ת, ובעקבותיה הוגש כתב אישום שהוביל להרשעה. השופט ערן קוטון מבית משפט השלום בחיפה הרשיע את הרשת בהטעיית צרכנים ובאי-הודעת פרטים במכירה מיוחדת.

לפיכך, השופט הטיל על הרשת קנס של 75,000 שקל והתחייבות בסך 50,000 שקל להימנע מביצוע עברות דומות במשך 3 שנים. מנכ"ל הרשת, גיא פרוביזור, חויב לחתום על התחייבות אישית בסך 15,000 שקל, ומנהל הסניף שבו נמצאו הליקויים נקנס ב-5,000 שקל.

התלונה הוגשה בחודש מאי השנה, בטענה כי בסניף עדן טבע מרקט בחוצות המפרץ הוצגו שלטים שהציעו מוצרי ויטמינים במחירים - "מעודכנים לאחר 25% הנחה ממחיר המחירון של החברה". ומדוע ההטעיה? הראיות מצביעות על כך כי המוצרים מעולם לא נמכרו על-ידי הרשת קודם לכן במחירי המחירון, ומכאן שכלל לא ניתנה הנחה בפועל כמובטח. השלט האמור לפיכך גרם לאשליה של מבצע ולהטעיה.

עוד נטען בכתב האישום כי מוצרים אחרים נמכרו במבצעי הוזלה, אך שיעורי ההנחה כפי שהוצגו בשילוט בחנות חושבו ממחירי המחירונים, מחירים בהם לא נמכרו המוצרים באופן רגיל בעדן טבע מרקט. במסגרת מבצעים אלה אמנם הוענקו הנחות, אך בשיעורים נמוכים יותר ביחס למחירים בהם נמכרו המוצרים לפני אותם מבצעים.