קנס של 48 אלף שקל לטיב טעם על הפקעת מחיר חלב בפיקוח

רשת טיב טעם הורשעה במכירת יותר מ-38,000 יחידות של חלב בקרטון 1 ליטר של טרה ב-6.16 שקלים ליחידה, במקום במחיר מרבי של 5.95 שקלים

בית משפט השלום בתל-אביב הטיל על רשת טיב טעם קנס בגובה 48,000 שקל והתחייבות בסך 50,000 שקל להימנע מביצוע עבירה דומה למשך 3 שנים. הפסיקה ניתנה בשבוע שעבר, על רקע הפקעת מחירי חלב שבפיקוח בסכום של 21 אגורות ולמשך 5 שנים בכל סניפי טיב טעם.

על מנהל קטגורית מוצרי חלב ברשת הוטל קנס פלילי של 2,000 שקל והתחייבות בסך 3,000 שקל להימנע מביצוע עבירה דומה למשך 3 שנים.

חקירת משרד התמ"ת שהובילה לקנס האמור עלתה בעקבות תלונת צרכן שהבחין במחיר הגבוה של החלב בסניפי הרשת לעומת המחיר המרבי המותר לפי חוק. בעקבות החקירה הוגש כתב אישום על-ידי עו"ד טלי קינן מהמחלקה המשפטית במשרד התמ"ת.

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, שמאי בקר, הרשיע את טיב טעם במכירת יותר מ-38,000 יחידות של חלב בקרטון טרי 3% שומן (רגיל) 1 ליטר של טרה במחיר של 6.16 שקלים ליחידה, במקום במחיר מרבי של 5.95 שקלים כפי שנקבע ברשימת המוצרים שבפיקוח.

המחיר המופקע לפי הכרעת בית המשפט נגבה במשך 5 חודשים רצופים. טיב טעם טענה בדיון כי העבירות בוצעו מתוך טעות.

גם המחאה החברתית עלתה בהכרעת השופט בקר, שהדגיש בפסק דינו את האינטרס הציבורי בשמירה על מכירת מוצרי יסוד מפוקחים במחירם החוקי, לנוכח מאות אלפי המפגינים שהפגינו בקיץ 2011 בנושא יוקר המחיה.

יודגש כי הקנס המרבי על הפקעת מחירים עומד על 226 אלף שקל.

רשימת המוצרים שבפיקוח מפורסמת באתר האינטרנט של משרד התמ"ת ומשרד החקלאות. הרשימה אמנם אינה ארוכה, אך מומלץ לקבל אמת-מידה על המחירים שקבע הרגולטור ולהיות ערניים. כאמור ענישה זו באה בעקבות ערנותו של צרכן שהבחין במחיר החריג.